کد خبر: 370192
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۲:۴۱
| |

وزیر نفت در پاسخ به ایرنا مطرح شد:

تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای ساخت پالایشگاه سیراف

بیژن زنگنه، وزیر نفت با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته ظرفیت تولید بنزین از 52 میلیون لیتر به 110 میلیون لیتر رسیده است، گفت: براساس توافق با بانک مرکزی تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای ساخت پالایشگاهای سیراف در نظر گرفته شده است.

تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای ساخت پالایشگاه سیراف
کد خبر: 370192
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۱:۳۲:۴۱

اعتمادآنلاین| بیژن زنگنه، امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح رویداد نوآوری وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفتد: عزم راسخ داریم تا از استارتاپهاحمایت کنیم زیرا معتقدیم حمایت از آنها کمک به صنعت نفت است.

وی در پاسخ به منتقدان در ارتباط با مخالفت وی با پالایشگاه سازی در کشور، افزود: چنانچه فردی که ظرفیت تولید بنزین را از 52 به 110 میلیون لیتر می رساند مخالف است، بنابراین موافق چه کسی است؟

وی گفت: اقدام های موثری در پالایشگاه سازی انجام شده که شامل پالایشگاه تبریز، اصفهان، بندرعباس، آبادان، ستاره خلیج فارس و پالایشگاه های سیراف می شود.

زنگنه با بیان اینکه مشکل سوخت کشور در پالایشگاه نیست، افزود: امروزدرفناوری خودرو مشکل وجود دارد و در این ارتباط از سوخت سی ان جی با عنوان سوخت ملی حمایت می شود، زیرا سوحت 50 سنتی بنزین را به سوخت 20 سنتی کاهش می دهد.

وی تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که با رییس جمهوری به ژاپن بروم و افزود: چنانچه قرار باشد بحث تحریم ها برداشته شود،محدود به یک کشورنیست.

وزیر نفت تاکید کرد: بانک مرکزی طلب نفتی ایران از کره جنوبی و سایرکشورها را دنبال می کند و یکی از دلایل تحریم نفتی ایران و ونزویلا از سوی آمریکا، به دست آوردن بازار برای تولیدات نفت غیر متعارف این کشور بوده تا آنجا که درسال های 2018 و 2019 هر سال 105 میلیون بشکه به تولیدات نفت آمریکا اضافه شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس و با وجود بازار فروش ،سرمایه گذاران تشویق شدند تا روند تولید ادامه پیدا کند و این کار با خارج کردن ایران و ونزویلا ازبازار نفت انجام شد.

وزیر نفت افزود: باید بیش از آنکه نگران بازار باشیم، نسبت به عقب ماندن فناوری و پایین ماندن ضریب بازیافت در میادین نفت و گاز نگران باشیم.

وی گفت: پیش از این ثابت کردیم که بازار نفت را می شناسیم و می دانیم چگونه سهم ایران را از بازار احیا کنیم و چگونگی کسب بازار رانیز مطلعیم و باید تلاش شود تا تحریم ها را عزت مندانه برداریم در آن صورت بازار نیز به دست می آید.


زنگنه با بیان اینکه اکنون 1.5 میلیون خانوار به شبکه گاز متصل نیستند، افزود:این خانوارها از نفت سفید برای گرمایش و از گاز مایع باری پخت و پز استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها