رییس اینستکس 22 دی به ایران سفر می‌کند

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان اعلام کرد که «میشائیل بوک» رییس سازوکار حمایت از مبادلات تجاری با ایران - اینستکس- روز 12 ژانویه (22 دی ماه) به ایران سفر خواهد کرد.

رییس اینستکس 22 دی به ایران سفر می‌کند
کد خبر: 370211
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۲:۰۳:۴۳

اعتمادآنلاین| عباسعلی قصایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اضافه شدن 6 کشور دیگر اروپایی به اینستکس و امیدواری به راه‌اندازی این سازوکار با اعلام این خبر افزود: امیدواریم میشائیل بوک در سفر به ایران خبرهای خوبی را هم به همراه بیاورد.

وی افزود: رییس اینستکس در جریان سفر خود به تهران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان شرکت خواهد کرد و ما برای این جلسه از مقامات و مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور نیز دعوت کرده‌ایم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره خوشبینی به راه‌اندازی این سازوکار و انجام تراکنش‌ها نیز گفت: در سفرهای قبلی، آقای بوک تاکید داشت که در حال ارزیابی شرایط و آشنا شدن با مسائل است ولی خبرهایی که از وی داریم آن است که شرایط بهتر شده و امیدوارانه‌تر صحبت می‌کند.

قصایی تصریح کرد: با این حال اینگونه اظهارات به معنای حل شدن تمامی مسائل نیست. اگر این سازوکار کمکی نیز داشته باشد در درجه اول برای بحث دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود و سپس شاید صنایع غذایی و برای بیشتر از این را نمی‌توانیم از اینستکس تصور داشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره پیش بینی از رقم تراکنش‌ها از طریق اینستکس نیز گفت: عدد دقیقی را نمی‌توان در این زمینه پیش بینی کرد، اما ارقام کوچک اصلا به ما کمکی نخواهد کرد و برای درست شدن اصل تجاری، نیاز به ارقام میلیارد دلاری داریم.

وی با اشاره به شرایط سیاسی اروپا و به ویژه سه کشور حاضر در برجام، اظهار داشت: بعد از انتخابات پارلمانی اخیر، انگلیس به یک ثباتی رسیده ولی در آلمان شاهد تضعیف احزاب قدیمی و قدرت گرفتن احزاب جدید هستیم که برای به ثبات رسیدن، نیاز به مقداری زمان وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: برگزیت در حال رسیدن به نقطه پایانی است و می‌بینیم که در حال حاضر از آمریکا، چین و فرانسه تا چندین کشور همسایه ما هم دارای تلاطماتی هستند و امیدواریم که در این شرایط، اینستکس بتواند حداقل امکاناتی را برای ما به وجود بیاورد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها