محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

نپیوستن به FATF شرایط مبادلات بانکی و مالی را سخت می‌کند

محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با تاکید بر لزوم پیوستن ایران به FATF گفت:‌ پیوستن به FATF مقداری از مبادلات مالی ما را روان می‌کند و نپیوستن به آن فضای سیاسی شدیدی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

نپیوستن به FATF شرایط مبادلات بانکی و مالی را سخت می‌کند
کد خبر: 370243
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۳:۱۳:۴۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در توضیح تبعات قرارگرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به دلیل تعیین تکلیف نشدن لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) و کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما اکنون در کشور به لحاظ تحریم‌ها شرایط سختی را در مبادلات بانکی و مالی شاهد هستیم. این شرایط سخت در مبادلات مالی ما با اروپا و حتی کشورهای دوست نیز به چشم می‌خورد. هنگامی که ما به کشورهای دوست نفت می‌فروشیم در مبادلات مالی دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود:‌ پیوستن به FATF مقداری می تواند این مبادلات مالی را روان کند. قرار نگرفتن ما در لیست سیاه FATF می‌تواند یک تنفس در این شرایط باشد. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید کمک کند که این مصوبه مجلس اجرایی شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره‌ی استدلال مخالفان پیوستن به FATF اظهار کرد:‌ آنها معتقدند در این شرایط اگر به FATF نپیوندیم و تعهدی به آن نداشته باشیم به نفع ما خواهد بود. اما این چنین نیست. ما می‌توانیم در عین رعایت مسائل مربوط به FATF کار خودمان را در بحث دور زدن تحریم‌ها در حدی که هم اکنون انجام می‌دهیم پیش ببریم.

کاظمی اضافه کرد:‌ نپیوستن به FATF فضای سیاسی شدیدتری را برای ما ایجاد می‌کند. دو یا سه کشوری که به FATF نپیوستند دچار عقب ماندگی اقتصادی بوده و شرایط سختی را دارند. نپیوستن به FATF برای موقعیت بین‌المللی کشور ما نیز نامناسب است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها