عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیگیر توزیع گازوئیل آزاد با کارت سوخت شخصی هستیم/ جزئیات تخصیص سوخت در ترددهای یکسر خالی

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت اتصال گازوئیل با نرخ آزاد به کارت سوخت کامیون‌داران پیگیری‌ها در حال انجام است اما هنوز محقق نشده است.

پیگیر توزیع گازوئیل آزاد با کارت سوخت شخصی هستیم/ جزئیات تخصیص سوخت در ترددهای یکسر خالی
کد خبر: 370269
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۴:۰۳:۵۰

اعتمادآنلاین| عبدالهاشم حسن‌نیا امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت: در کشور ما به طور متوسط 90 درصد بار و مسافر توسط حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شود.

وی افزود: حدود 350 هزار دستگاه کامیون و 100هزار دستگاه انواع ناوگان مسافری برای حمل کالا و جابجایی مسافر در ناوگان داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سالانه یک میلیارد نفر و 60 میلیون تن بار توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابجا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از افزایش قیمت بنزین افزایشی در کرایه‌های بارنامه نداشته‌ایم گفت: در حوزه مسافری هم تقاضای سفر کمتر از میزان ناوگان است. ضمن آنکه بخشی از افزایش قیمت بنزین با ارتقاء بهره‌وری جبران شده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه از نظر تولید لاستیک در کشور مشکلی نداریم گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید لاستیک در کشور مناسب است.

وی با اشاره به اجرای سیستم تن- کیلومتر بیان کرد: به انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوطه اعلام کردیم نقطه نظرات و انتقادات خود را امروز و پس از چند وقت از اجرای آن به ما اعلام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد راه‌های روستایی بیان کرد: از تیرماه امسال طبق مصوبه شورای اداری ساخت راه روستایی در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت که 3700 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای راه‌های روستای هزینه می‌کنیم.

حسن‌نیا ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم روزانه 20 کیلومتر راه روستایی تا 6 ماه آینده آسفالت کنیم.

وی درباره برگزاری مناقصه 2 هزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی گفت: مناقصه برگزار شد اما شرکت‌ها به حد نصاب لازم نرسیدند و امروز تلاش می‌کنیم از بین شرکت‌‌های دارای تجهیزات مناسب پیمانکار را انتخاب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بهسازی جاده‌هایی که در سیل اخیر اسیب دیدند گفت: 14 هزار کیلومتر از راه‌های کشور در استان‌های لرستان،‌خوزستان، گلستان،‌ایلام،‌مازندران و کرمانشاه آسیب دیدند که در این باره دولت 1500 میلیارد تومان برای بهسازی تخصیص داد و تا پیش از نوروز تلاش می‌کنیم بهسازی اغلب این جاده‌ها انجام شود.

حسن‌نیا گفت: 400 متر پل خرپا و هزار دستگاه پل کوچک در جاده‌های آسیب دیده نصب شد.

وی با بیان اینکه 35 هزار میلیارد تومان بار در کشور جابجا می‌شود گفت: افرادی که بتوانند با تشکیل شرکت‌های توانمند و ابزار الزام‌آور از این سبد سهم بیشتری دریافت کنند موفق‌تر خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سهمیه سوخت وانت‌بارها گفت: پیش از افزایش قیمت بنزین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخشنامه‌ای صادر کرد که وانت بارهایی که در جاده‌ها کالا جابجا می‌کنند باید بارنامه بگیرند.

وی افزود: اگر وانت‌باری بارنامه در جاده نگیرد باید توسط پلیس متوقف شود و اگر بارنامه دریافت کند رقمی بیشتر از سهمیه خودش دریافت می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال فارس مبنی بر آخرین جزئیات تخصیص گازوئیل براساس پیمایش به کامیون‌ها و اتصال نرخ سوخت آزاد گازوئیل به کارت سوخت کامیون‌داران گفت : از اسفند 93 و با بخشنامه دولت سیستم اختصاص گازوئیل براساس پیمایش به کامیون‌داران مصوب شد.

وی افزود: در این سیستم تردد یکسری خالی هم محاسبه می‌شود یعنی ماشینی که با بار حرکت می‌کند بر مبنای جدولی سهمیه گازوئیل می‌گیرد همچنین 90 درصد میزان حرکت آن کامیون برمبنای بار تکمیل در تردد یکسرخالی سهمیه می‌گیرد.

حسن‌نیا افزود: اتصال سوخت آزاد به کارت سوخت کامیون‌داران هنوز انجام نشده است اما پیگیر آن هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها