کد خبر: 370306
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۵:۰۸:۴۲
| |

طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد:

تعیین تکلیف ثبت‌نام کنندگان بیمه اجباری در انتظار اعلام نتیجه از سوی وزارت رفاه

طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه تاکنون 480هزار نفر در طرح بیمه اجباری سلامت ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: برای تعیین تکلیف سریع‌تر افراد ثبت نام کننده در طرح، امیدواریم وزارت رفاه نتایج دهک بندی‌ها را هر چه سریع‌تر اعلام کند.

تعیین تکلیف ثبت‌نام کنندگان بیمه اجباری در انتظار اعلام نتیجه از سوی وزارت رفاه
کد خبر: 370306
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۵:۰۸:۴۲

اعتمادآنلاین| طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اینکه اقدام سازمان بیمه سلامت درخصوص طرح پوشش بیمه اجباری سلامت و ارزیابی وسع قانونی و براساس آیین نامه ابلاغی مصوب از سوی هیات دولت است، بیان کرد: براساس این آیین‌نامه قرار است افرادی که تحت هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای نیستند برای دریافت دفترچه بیمه اجباری سلامت، برحسب آزمون وسع و تمکن مالی که مسئولیت آن بر عهده وزارت رفاه است، مشخص و ارزیابی شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بنابراین آن دسته از کسانی که توانایی پرداخت سرانه حدود 600 هزار تومان را برای دریافت دفترچه درمانی دارند، اقدام به ثبت‌نام کرده و از محل این طرح دولت منابعی را کسب می‌کند و آن منابع را هزینه خدمات درمانی افراد کم‌درآمد جامعه که در آزمون وسع مشخص می‌شوند، خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه براساس این آیین‌نامه، وزارت رفاه از زمان درخواست متقاضی، ظرف یک ماه فرصت پاسخگویی دارد، بیان کرد: کسانی که در دهک‌های یک، دو و سه درآمدی هستند یعنی درآمد خانوار آنها کمتر از 40 درصد حداقل حقوق و دستمزد است به طور رایگان بیمه می‌شوند. دهک چهارم یعنی افرادی که بین 40 تا 100 درصد حقوق و دستمزد دارند، باید 50 درصد در حق بیمه مشارکت داشته باشند و دهک 5 تا 10 سرانه مصوب یعنی 48 هزار و 400 تومان به ازای هر نفر حق بیمه پرداخت کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، موهبتی گفت: طرح بیمه اجباری برای متقاضیان جدید که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نبودند، آغاز شده است و برای کسانی که از قبل از پوشش بیمه برخوردار بوده، اجرا نشده است و هیچ محدودیتی در تمدید دفترچه سایر صندوق‌های سازمان اعمال نشده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: برای اجرای بیمه اجباری چالش‌هایی خواهیم داشت که مهمترین آن، ضمانت اجرایی آن است که باید برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها