کد خبر: 370340
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۸:۴۹:۰۹
| |

آغاز معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت

دبیر جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت با تاکید بر ادامه روند استاندارد سازی در دوره بعدی این رویداد گفت: جشنواره حقیقت به جایگاهی رسیده که می‌تواند محل اولین نمایش فیلم‌های مستند باشد.‌

آغاز معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت
کد خبر: 370340
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۸:۴۹:۰۹

اعتمادآنلاین| آیین پایانی سیزدهمین جشنواره مستند ایران (سینما حقیقت) به دبیری محمد حمیدی مقدم، دوشنبه 25 آذرماه از ساعت 18:30 با حضور جمعی از مستندسازان و مدیران سینمایی در تالار وحدت برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.‌


این مراسم با اجرای محمدرضا شهیدی فر و نیز حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی و حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی همراه بود.


محمد حمیدی مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر این رویداد که پس از چند سال به جای طباطبایی نژاد به بر مسند مدیریت سینمای مستند آمده است در بخش ابتدایی این مراسم گفت: پرسشهای جدید نیاز به پاسخ های جدید دارد و نمی‌شود یا راه های قدیم به آنها پاسخ داد و به همین دلیل از همه کسانی که در این دگرگونی برای استانداری سازی جشنواره همراهی کرد قدردانی می‌کنم.


او آماری از این جشنواره ارائه کرد که شامل 35087 نفر تماشاگر در این جشنواره، بیش از هفت هزار بلیت فروخته شده و نمایش فیلم‌ها در 19 استان می‌شد.‌
وی تاکید کرد:جشنواره چهاردهم نزدیک است و روند استاندارد سازی را ادامه می‌دهیم.‌ ضمن اینکه سینما حقیقت به جایگاهی رسیده که می‌تواند محل اولین نمایش فیلم‌ها باشد.

اولین بخش اهدای جوایز به هنر و تجربه، ناجی هنر و تلویزیون اختصاص داشت که جایزه بخش هنر و تجربه همزمان به دو فیلم تعلق گرفت.

خط باریک قرمز به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه کنندگی او به همراه نگار اسکندرفر اولین جایزه را گرفت


خوشدست پس از دریافت جایزه خود گفت: خوشحالم این فیلم مورد استقبال قرار گرفت و راهی تازه را پیشنهاد می‌دهد. من الان 42 ساله هستم ولی وقتی فیلم را شروع کردم 37 ساله بودم‌ و پنج سال ساخت این فیلم طول‌ کشید.

جایزه دیگر این بخش هم به فیلم جایی برای فرشته‌ها نیست به کارگردانی سام کلانتری تعلق گرفت.

جایزه ناجی هنر برای بهترین مستند با موضوع آسیب‌های اجتماعی به مستند خط باریک قرمز اهدا شد.

رأی و جایزه شبکه مستند سیما هم به صد سال تنهایی برای فیلم محمدعلی فارسی تعلق گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها