بوئینگ از توقف تولید هواپیمای 737 مکس خبر داد

بوئینگ اعلام کرد تولید هواپیمای 737 مکس را متوقف می‌کند. این هواپیما به دلیل اختلال نرم‌افزاری 2 بار سقوط کرد. در همین راستا تحقیقات سازمان هوانوردی فدرال آمریکا از آن در 2020 نیز ادامه دارد.

بوئینگ از توقف تولید هواپیمای 737 مکس خبر داد
کد خبر: 370365
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۸:۴۸:۱۸

اعتمادآنلاین| با نزدیک شدن به پایان سال میلادی 2019، هواپیمای 737 مکس بوئینگ هنوز از جانب مقامات هوایی تایید نشده و این امر روی تولید آن تاثیر گذاشته است.

هواپیمای مذکور در سال قبل با مشکلاتی روبرو شده است. اشتباه نرم‌افزاری در این هواپیما سبب شد سقوط 2 فروند 737 مکس صدها نفر را قربانی کند.

اکنون بوئینگ اعلام کرده تولید هواپیمای 737 مکس را در ژانویه 2020 متوقف می‌کند و اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) نیز قرار است فرایند ارزیابی ایمنی خود را در 2020 نیز ادامه دهد. هنوز مشخص نیست توقف تولید تا چه زمان ادامه می‌یابد اما باید منتظر ماند و دید آیا اصلا این هواپیما اجازه می‌یابد دوباره پرواز کند یا خیر.

این در حالی است که برخی شرکت‌های هواپیمایی استفاده از بوئینگ 737 مکس را تا پایان مارس 2020 تا تاریخی پس از آن منع کرده‌اند و هیچ ضمانتی وجود ندارد دوباره این هواپیما در آسمان پرواز کند.

بوئینگ در حال حاضر 400 دستگاه هواپیمای تولیدشده در انبار خود دارد و اعلام کرده تحویل این هواپیماها اختلالی در برنامه بلندمدت شرکت ایجاد نمی‌کند. کارکنان شرکت همچنان روی تولید 737 فعالیت می‌کنند یا به طور موقت وظایفی در تیم های دیگر به آنها محول می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها