کد خبر: 370392
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۷:۴۹:۰۰
| |

از این نشانه‌ها در دوران قاعدگی نترسید

دردهای دوران قاعدگی برای بسیاری از زنان آشنا و ملموس هستند اما برخی علائم ثانویه نیز وجود دارند که گاهی باعث هراس زنان در دوران قاعدگی می‌شوند.

از این نشانه‌ها در دوران قاعدگی نترسید
کد خبر: 370392
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۷:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بسیاری از زنان می دانند که دوره قاعدگی باعث زودرنجی، درد و احساس گرفتگی عضلات شکمی شود، اما جالب است بدانید قاعدگی حتی می‌تواند باعث اختلال در دستگاه گوارش شما شود.

به گفته دکتر یولاندا کرکهام، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان کالج زنان و مرکز بهداشت سنت جوزف در تورنتو، هورمون‌ها عمدتاً مقصر اصلی این اختلالات هستند. کرکهام توضیح داد: برخی از همان هورمون‌های ایجادکننده گرفتگی و التهاب رحمی منجر به برخی از تغییرات روده می‌شوند. در دوره قاعدگی، پروستاگلاندین‌ها- گروهی از هورمون‌ها- باعث انقباض عضلات رحم یا گرفتگی عضلات می‌شوند. کرکهام می‌گوید پروستاگلاندین‌ها همچنین می‌توانند باعث انقباض روده شوند.

کرکهام ادامه داد: مشکل قاعدگی حتی می تواند بر برنامه های روزانه زندگی شما تاثیر منفی بگذارد، برای مثال باعث می‌شود سطح اضطراب بالاتری را تجربه می کنید و همین موضوع باعث می‌شود مشکلاتی در روده را تجربه کنید. درست قبل از شروع پریود، افزایش پروژسترون وجود دارد، این هورمونی است که آستر رحم را نازک می کند.

ورم پوست، ایجاد حلقه تیره زیر چشم‌ها، بروز آکنه یا احساس افزایش وزن از دیگر علائم رایج زنان در دوران قاعدگی محسوب می‌شود.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها