کد خبر: 370409
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

اخبار جعلی فیس‌بوک در اینستاگرام برچسب می‌خورند

اینستاگرام به طور خودکار محتوای جعلی منتشرشده در فیس‌بوک را در صورت انتشار در پلتفرم خود، برچسب می‌زند. همچنین کاربری که مدام محتوای جعلی منتشر کند، از بخش اکسپلور و هشتگ حذف می‌شود.

اخبار جعلی فیس‌بوک در اینستاگرام برچسب می‌خورند
کد خبر: 370409
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| اینستاگرام سعی دارد با اخبار جعلی مبارزه کند. اقدام جدید این شرکت شامل برچسب زدن خودکار پست‌های جعلی است.

این شبکه اجتماعی برنامه حقیقت‌یاب خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهد و درهمین راستا اخبار جعلی منتشرشده در فیس‌بوک در صورت انتشار در اینستاگرام با برچسب خاصی مشخص می‌شوند.

از سوی دیگر اخبار جعلی منتشرشده در اینستاگرام نیز در صورت انتشار در فیس‌بوک با برچسبی مشخص می‌شوند. روی چنین پست‌هایی برچسب «اطلاعات اشتباه» دیده می شود که دلیل جعلی بودن محتوا را توضیح می‌دهد.

همچنین اینستاگرام اعلام کرده اگر پست های کاربری به طور مداوم با چنین برچسب‌هایی مشخص شود، محتوای انتشار یافته او از بخش Explore و هشتگ‌ها حذف خواهد شد.

اقدام برچسب زنی خودکار روی محتوای اشتباه، گامی در جهت جلوگیری از گسترش اخبار جعلی است. این در حالی است که در این اواخر سیاستمداران و کارشناسان صنعت فناوری درباره گسترش اخبار جعلی به خصوص در فیس‌بوک هشدار داده اند. با این وجود چنین اقدامی افراد کلاهبردار را متوقف نمی کند و به طور حتما مانعی برای اجتناب از انتشار تبلیغات سیاسی جعلی نیست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها