غلامعلی جعفرزاده، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، در گفت‌وگو با «اعتماد آنلاین»:

منتفی شدن استیضاح وزرا تصمیم فردی لاریجانی نبود/ نمایندگان در جمع‌بندی نهایی به این نکته رسیدند که در شرایط فعلی باید با وزرا مدارا کنند/ درگیری لفظی مخالفان منتفی شدن استیضاح وزرا با لاریجانی قبل از علنی شدن جلسه اتفاق افتاد/ باید یاد بگیریم در مواقعی نی

غلامعلی جعفرزاده، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، با اشاره به اعتراض صبح امروز برخی نمایندگان قبل از علنی شدن صحن مجلس، به لاریجانی گفت: این نمایندگان که تعدادشان کمتر از حد نصاب قانونی استیضاح وزرا بود به منتفی شدن استیضاح وزرای کشور، نفت و آموزش و پرورش اعتراض داشتند و این اقدام را اعمال نفوذ رئیس مجلس در استیضاح‌های فوق دانستند.

منتفی شدن استیضاح وزرا تصمیم فردی لاریجانی نبود/ نمایندگان در جمع‌بندی نهایی به این نکته رسیدند که در شرایط فعلی باید با وزرا مدارا کنند/ درگیری لفظی مخالفان منتفی شدن استیضاح وزرا با لاریجانی قبل از علنی شدن جلسه اتفاق افتاد/ باید یاد بگیریم در مواقعی نی
کد خبر: 370457
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ غلامعلی جعفرزاده، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره واکنش نمایندگان معترض به منتفی شدن استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: استیضاح‌ برخی از وزرا به حق و درست است. مثلاً قصور وزیر کشور تا حد زیادی مشهود است، ابهامات زیادی در مباحث نفتی و عملکرد وزیر نفت وجود دارد و در آموزش و پرورش هیچ‌یک از وعده‌های وزیر عملیاتی نشده، نمی‌شود و ظاهراً قرار نیست محقق شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایرادات جدی در همه حوزه‌ها وجود دارد و برخی نمایندگان نسبت به ابهاماتی که درباره عملکرد وزرای کشور، نفت و آموزش و پرورش وجود دارد. در عین حال نمایندگان مجلس درباره تصمیم کنار گذاشتن استیضاح وزرا معترض هستند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور اکثریت مجلس استیضاح وزرای کشور، نفت و آموزش و پرورش را به صلاح ندانستند، گفت: نکته‌ای که وجود دارد اینکه نمایندگان در جمع‌بندی به این نکته رسیدند که در شرایط فعلی باید مدارا کنند و جدا از استیضاح و در قالب سوال، باید تدابیری بیندیشند که در یک فضای تعاملی مشکلات موجود حل شوند.

رئیس مجلس سعی کرد معترضان را با توضیحاتش قانع کند

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در تشریح اعتراض برخی نمایندگان در جلسه صبح امروز قبل از صحن علنی اظهار کرد: قبل از علنی شدن جلسه صبح امروز، تعداد قلیلی از همکاران که طبق آیین‌نامه تعداد آنها به استیضاح وزیر نمی‌رسید، به آقای لاریجانی اعتراض کردند و رئیس مجلس هم سعی کرد آنها را با توضیحاتش قانع کند.

جعفرزاده تصریح کرد: برخی نمایندگان به این موضوع معترض بودند، در حالی که تصمیم منتفی شدن استیضاح وزرای کشور، نفت و آموزش و پرورش فردی نبود و دیروز تصمیم جمعی در این باره گرفته شد.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: اعضای هیات‌رئیسه، رؤسای فراکسیون‌ها و هم جمعی از نمایندگان به این نتیجه رسیدند که به روش‌های دیگری، خارج از استیضاح و از راه تعامل با وزارتخانه‌ها می‌توانند مشکل را حل کنند.

او با گفتن اینکه «اعتراض این همکاران که البته تعدادشان کمتر از تعداد انگشتان دست و حد نصاب قانونی استیضاح بود به منتفی شدن هر سه استیضاح انجامید» ادامه داد: این نمایندگان اعتراض داشتند که رئیس مجلس در این باره اعمال نفوذ کرده است، در صورتی که یکی از نقش‌هایی که رئیس مجلس دارد و از نکات مثبت آقای لاریجانی است اداره مجلس به صورت عقلانی و خارج از فضای احساسی است.

جعفرزاده توضیح داد: باید یاد بگیریم که در مواقعی نیاز است از حقوق‌مان بگذریم، جایی دیگر باید کاری انجام دهیم که کشور آرامش داشته باشد و در مقطعی دیگر اگر می‌توانیم باید مشکلات را به نحوی دیگر حل کنیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به نظرم تدبیر هیات‌رئیسه و سایر اعضای فراکسیون‌ها در شرایط فعلی تدبیر خوبی برای مسکوت گذاشتن استیضاح‌ها بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها