محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی:

در تحقق اهداف اقتصاد دریامحور عقب هستیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تعدادی از بنادر در آستانه استفاده از مزیت های مناطق آزاد قرار دارند، گفت: در تحقق اهداف اقتصاد دریامحور عقب هستیم.

در تحقق اهداف اقتصاد دریامحور عقب هستیم
کد خبر: 370463
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۰:۵۸:۲۸

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در در همایش روز ملی حمل ونقل با بیان این که همواره وقتی به دریا رسیدیم متوقف شدیم، اظهار کرد: از این نعمت الهی به طور شایسته بهره برداری نکرده ایم.

وی با اشاره به این که فرصت های کسب و کار زیادی در سواحل وجود دارد که به آن بی توجه هستیم، افزود: یکی از نشانه های تحقق سیاست های اقتصاد دریامحور ایجاد فرصت برای توسعه کسب و کار در بنادر کشور است.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر پسکرانه ها توسعه یافته و هر جا که مدیریت با انگیزه داشته ایم پیشرفت ها بیشتر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که بیشتر بنادر ایران منطقه ویژه اقتصادی هستند و تعدادی هم در آستانه استفاده از مزیت های منطقه آزاد قرار دارند، افزود: در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون های مشترک تعاملات بین المللی را امسال به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده ایم. این رویکرد باید منجر به رفع موانع شود و بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتر تعاملات بین المللی را دنبال کنیم.

اسلامی گفت: در کنار توسعه بندر چابهار، امروز مجلس با تصویب جاسک به عنوان منطقه آزاد موافقت کرده که این مناطق به قطب های جدید اقتصاد کشور تبدیل خواهند شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها