کد خبر: 370506
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

دیپلمات کوبایی: آمریکا به دنبال تخریب روابط دوجانبه است

یک دیپلمات ارشد کوبایی گفت اگر دولت دونالد ترامپ تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک بگیرد، گرچه امیدوار است این اتفاق نیفتد، دولت کمونیست کوبا آمادگی دارد.

دیپلمات کوبایی: آمریکا به دنبال تخریب روابط دوجانبه است
کد خبر: 370506
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| این روابط پنج سال پیش تحت ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری دموکرات سابق دوباره برقرار شد، موضعی که موجب جلب حمایت‌هایی برای ایالات متحده از جانب کشورهای آمریکای لاتین شد که سال‌هاست مصرانه خواستار تنش‌زدایی هستند.

واشنگتن محدودیت‌های تجاری و مسافرتی را کاهش داد، اوباما از هاوانا بازدید کرد و دشمنان قدیمی جنگ سرد به دنبال عادی‌سازی روابط خود بودند. اما در دوران ترامپ، این رویه تغییر کرد؛ دولت او نه تنها به تشدید تحریم‌ها مبادرت ورزید بلکه دوباره سفرهای دریایی آمریکا را منع کرد و حتی تحریم‌هایی در نظر گرفت که قبلا در آن حد اعمال نشده بود.

کارلوس فرناندز دی کوسیو، مدیرکل دفتر روابط آمریکا در وزارت خارجه کوبا در حاشیه کنفرانس آکادمیک سالانه آمریکا-کوبا در هاوانا تاکید کرد: «امروز افراد قدرتمندی در دولت آمریکا هستند که خواستار اعمال روزافزون تدابیر خصمانه و قطع روابط دوجانبه ما هستند. این مساله این است، ما آماده‌ایم تا با این واقعیت مواجه شویم اما این خواست مردم کوبا و آنچه دولت کوبا به دنبال آن است، نیست.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها