بزرگان ادبیات که سال 2019 از دنیا رفتند

جهان ادبیات در سال 2019 شاهد فقدان چند چهره‌ مهم بود که از میان آن‌ها به اولین نویسنده زن سیاه‌پوست برنده جایزه نوبل ادبیات و همچنین نویسنده کتاب‌های محبوب کودکان می‌توان اشاره کرد.

بزرگان ادبیات که سال 2019 از دنیا رفتند
کد خبر: 370555
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۴:۱۷:۳۶

اعتمادآنلاین| تونی موریسون نویسنده آمریکایی و اولین زن سیاه‌پوست برنده جایزه نوبل ادبیات از مهمترین چهره‌های ادبی بود که در سال 2019 و در سن 88سالگی از دنیا رفت.

همچنین جودیت کِر نویسنده و تصویرگر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان و خالق بیش از 30 اثر که با کتاب مصور «ببری که سراغ چای آمد» خود را به دنیای ادبیات معرفی کرد امسال در سن 95سالگی درگذشت.

هارولد بلوم نویسنده و منتقد ادبی نامدار آمریکایی و استاد دانشگاه ییل که بیشتر برای ارائه «نظریه نفوذ» در دنیای ادبیات شناخته شده است، در سن 89سالگی درگذشت.

سارا دانیوس فیلسوف و منتقد ادبی که به عنوان اولین زنی که ریاست آکادمی سوئدی نوبل ادبیات را برعهده داشت شناخته می‌شود در سال 2019 در سن 57سالگی و در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

از جمله دیگر نویسندگان و چهره‌های برجسته ادبی که در سال 2019 از دنیا رفتند می‌توان به جودیث ریچ هریس، ماری اولیور،‌ بتی بالانتاین، تونی هورویتز، ادموند موریس، لوئیس ویل و آندره‌آ کامیلری اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها