تابش، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

استیضاح حق نمایندگان است/ استیضاح وزرا در صورت تخطی از وظایف و مسئولیت‌شان باشد نه اهداف سیاسی/ نمایندگان حق استیضاح دارند ولی شرایط کشور را در تصمیمات‌شان لحاظ کنند

محمدرضا تابش، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید مجلس، با تاکید بر اینکه استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان است گفت: البته نمایندگان هم برای استفاده از این حق و حقوق قانونی و دفاع از مطالبات مردم باید شرایط کشور را بسنجد و در صورت مناسب بودن شرایط از این حق استفاده کنند. ضمن اینکه باید بررسی شود که وزرا در صورت تخطی از وظایف و مسئولیت‌شان استیضاح شوند.

استیضاح حق نمایندگان است/ استیضاح وزرا در صورت تخطی از وظایف و مسئولیت‌شان باشد نه اهداف سیاسی/ نمایندگان حق استیضاح دارند ولی شرایط کشور را در تصمیمات‌شان لحاظ کنند
کد خبر: 370559
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا تابش، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره خبر منتفی شدن استیضاح وزرای نفت و کشور گفت: استیضاح وزرا حق نمایندگان است ولی باید ملاحظات و شرایط خاص کشور هم در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته نباید فراموش کنیم که استیضاح‌ها باید منطبق بر وظایف و مسئولیت وزرا باشد و بررسی کنیم که آیا از وظایف و مسئولیت محوله تخطی داشته است یا خیر.

هر چقدر استیضاح تخصصی‌تر بوده و سیاسی نباشد، نتیجه بخش‌تر است

تابش تصریح کرد: هر چقدر استیضاح فنی و تخصصی باشد و سیاسی نباشد بهتر است و زودتر به نتیجه می‌رسد. درباره استیضاح‌های اخیر هم باید این موضوعات را مد نظر قرار دهیم.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید مجلس همچنین با تاکید بر اینکه ما نمایندگان مردم هستیم و نباید این موضوع مهم را از یابد ببریم گفت: نکته مهمی که وجود دارد اینکه ما وکلای ملتیم و در جهت دفاع از حقوق مردم و بر اساس مطالبه و خواست آنها باید از حقوق‌شان دفاع کنیم.

نماینده مردم اردکان در خانه ملت ادامه داد: در راستای تحقق خواست و مطالبه مردم باید از حق و ظرفیتی که قانون در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم. هرچند باید ملاحظات خاص را هم در نظر بگیریم و برای انجام امور و وظایف قانونی و استفاده از این حق شرایط کشور را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها