کد خبر: 370597
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

مرتضی کریمی، مربی تکواندو، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سجاد مردانی می‌تواند سومین سهمیه المپیک را برای تکواندوی ایران بگیرد/ در تکواندوی زنان کمی از بقیه دنیا عقب هستیم/ اگر سرمایه‌گذاری لازم انجام نشود، شرایط کسب مدال در توکیو بسیار سخت خواهد بود/ مهم‌ترین بخش کار گرفتن سهمیه نیست، آماده‌سازی برای المپیک است

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به امکان کسب سهمیه در تکواندوی زنان گفت: تجربه تکواندوکاران زن کم است، اما از نظر فنی چیزی از بقیه دنیا کم نداریم. تکواندوکاران زن ایرانی باید برای کسب تجربه تلاش کنند. اگر همت بیشتری به خرج دهند امکان کسب سهمیه در مسابقات قاره‌ای هم بیشتر است.

سجاد مردانی می‌تواند سومین سهمیه المپیک را برای تکواندوی ایران بگیرد/ در تکواندوی زنان کمی از بقیه دنیا عقب هستیم/ اگر سرمایه‌گذاری لازم انجام نشود، شرایط کسب مدال در توکیو بسیار سخت خواهد بود/ مهم‌ترین بخش کار گرفتن سهمیه نیست، آماده‌سازی برای المپیک است
کد خبر: 370597
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- سومین دوره گرنداسلم انفرادی تکواندو از 27 تا 29 آذرماه در شهر ووشی چین برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها سجاد مردانی در وزن 96 کیلوگرم، سینا بهرامی در وزن منهای 68 کیلوگرم و یلدا ولی‌نژاد در وزن منهای 67 کیلوگرم شرکت خواهند کرد. سجاد مردانی در این گرنداسلم موقعیت مناسبی برای کسب سومین سهمیه تکواندوی ایران دارد.

یک سهمیه المپیک توکیو 2020 به نفرات اول اوزان المپیکی با در نظر گرفتن جمع امتیازات آنها در مسابقات گرنداسلم تا ژانویه 2020 اهدا خواهد شد که سجاد مردانی تا پایان ماه نوامبر 2019 با کسب 930 امتیاز در رده دوم سنگین وزن‌های جهان ایستاده و حالا تا کسب سهمیه المپیک یک گام فاصله دارد.

مرتضی کریمی، مربی تکواندو، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به شرایط حال حاضر تکواندوکاران ایران پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

***

*شانس تکواندوکاران ایران را برای کسب نتیجه در گرنداسلم چین چقدر می‌دانید؟

تکواندو استفاده از لحظات است. بازیکنان تیم ملی تکواندو ایران زحمات زیادی کشیده‌اند. سطح این مسابقات بسیار بالاست و بهترین‌ها به آن دعوت شده‌اند. برای بعضی از تکواندوکاران امکان کسب سهمیه المپیک وجود دارد. امیدواریم این بازیکنان بتوانند با توجه به زحماتی که کشیده‌اند از این فرصت استفاده کنند.

*تا به حال 2 سهمیه در تکواندو برای المپیک توکیو 2020 گرفته‌ایم. امکان کسب سهمیه سوم را چقدر می‌دانید؟

امیدواریم آقای سجاد مردانی روز پنجشنبه در گرنداسلم چین کار خارق‌العاده‌ای انجام دهد و سومین سهمیه را هم بگیرد.

*با توجه به اینکه خود شما با سینا بهرامی کار کرده‌اید، شرایط او را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سینا بهرامی برای این مسابقات خودش را آماده کرده است. درست است که نمی‌تواند سهمیه المپیک را بگیرد، اما برای به دست آوردن رنک بالاتر تلاش خواهد کرد.

*در مورد یلدا ولی‌نژاد چطور؟

به نظر من در تکواندوی زنان کمی از بقیه دنیا عقب هستیم. تجربه تکواندوکاران کم است اما از نظر فنی چیزی از بقیه دنیا کم نداریم. تکواندوکاران زن ایرانی باید برای کسب تجربه تلاش کنند.

*به نظر شما در بخش تکواندوی زنان شانس کسب سهمیه ما چقدر است؟

من فکر می‌کنم کادر فنی زنان و فدراسیون تمام هم و غم خود را گذاشته‌اند که از طریق قاره‌ای سهمیه بگیرند. اگر همت بیشتری به خرج دهند، امکان کسب سهمیه در مسابقات قاره‌ای هم بیشتر خواهد بود.

*کیفیت اردوهای تکواندو را در این مدت چگونه می‌بینید؟

به نظر من فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام تلاش خود را خواهند کرد و برای گرفتن مدال به قدر کافی هزینه خواهند کرد. گرچه در این وضعیت اقتصادی کار کمی سخت است، اما به هر حال باید سرمایه‌گذاری کنند و برنامه‌ریزی لازم را برای شرکت در المپیک انجام دهند. در غیر این صورت شرایط ما در المپیک سخت خواهد بود.

*فکر می‌کنید شانس کسب مدال تکواندوی ایران در توکیو چقدر است؟

کسب سهمیه یک بخش از کار ماست. اما مهم‌ترین بخش آماده‌سازی برای المپیک است. دیدگاه‌ها برای المپیک باید تغییر کند. بارها گفته‌ام المپیک مثل کنکور است. فشار روانی خاصی دارد. اگر بچه‌ها خوب کار کنند و نقاط ضعف خود را برطرف کنند، قطعاً پتانسیل گرفتن مدال را داریم. اما باید همه دست به دست هم دهند و برای گرفتن مدال در تکواندو تلاش کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها