کد خبر: 370692
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۹:۵۶:۱۱
| |

سخنگوی طالبان: آمریکا باید از افغانستان خارج شود

سخنگوی طالبان هر گونه توافق و آتش‌بس با آمریکا در مذاکرات اخیر را رد و بر خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد.

سخنگوی طالبان: آمریکا باید از افغانستان خارج شود
کد خبر: 370692
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۹:۵۶:۱۱

اعتمادآنلاین| طالبان هر گونه توافق و آتش‌بس با آمریکا در مذاکرات اخیر را رد و بر خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد.

«ذبیح الله مجاهد»، گفت: تاکنون صحبتی در مورد توافق و یا آتش‌بس صورت نگرفته مذاکرات فعلا متوقف است و صحبت های مطرح‌شده مبنی بر اینکه در مذاکرات توافقی صورت گرفته، صحت ندارد.


«زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به تازگی گفته بود: ما با طالبان در مورد آتش‌بس و کاهش خشونت بحث می‌کنیم، پیشنهاد آتش‌بس به آنها داده شده و منتظر جواب از سوی طالبان هستیم.


اما ذبیح الله مجاهد در واکنش به این سخنان زلمی خلیل زاد گفت: فعلا مذاکرات متوقف است و هیچ گونه صحبتی در مورد آتش‌بس و توافق صورت نگرفته است و بحث در این مورد به ادامه مذاکرات که قرار است به زودی از سر گرفته شود بستگی دارد.


سخنگوی طالبان تاکید کرد: هیچ گونه صحبتی مبنی بر آتش‌بس و توافق واقعیت ندارد و من هیچ گونه بحث روی آتش‌بس و توافق را تایید نمی کنم.


او افزود: آتش‌بس، پس از پایان اشغال افغانستان امکان پذیر است و بعد از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، افغان ها بین خود گفت‌وگو خواهند کرد و ممکن است در این مورد تصمیم گیری شود.


او در مورد اظهارات دولت افغانستان مبنی بر توافق این کشور با آمریکا مبنی بر خروج چهار هزار نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: اخراج نیروهای آمریکایی از افغانستان ضروری است و باید همه آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شوند چرا که حضور آنها باعث تداوم جنگ در کشور ما شده است.


مجاهد تاکید کرد: مشکل افغانستان زمانی حل می شود که همه نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها