دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران:

اشغال خارجی و جنگ داخلی، ثبات در افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: بیش از 40 سال است که ثبات و توسعه در افغانستان تحت تاثیر اشغال خارجی، جنگ داخلی و جنگ با تروریسم است.

اشغال خارجی و جنگ داخلی، ثبات در افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است
کد خبر: 370717
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در تهران گفت: تروریسم و افراط‌گرایی بلایی است که هنوز در منطقه ما ادامه دارد و صلح، امنیت و رفاه مردم را در کنار سایر عوامل زیان بار تحت تاثیر قرار داده است.

او افزود: جز همکاری و همراهی و شناخت درست ریشه های پیدایش و ترویج تهدید ات منطقه ای مسیر دیگری برای مقابله موثر با آن وجود ندارد.


شمخانی عنوان کرد: در کنار تروریسم، شاهد تداوم حضور زیان بار برخی طرف های فرامنطقه ای هستیم که هم بخشی مهم از دلایل ایجاد تروریسم و افراطی گری در این منطقه است و هم بر شدت آن افزوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از 40 سال است که ثبات و توسعه در افغانستان تحت تاثیر اشغال خارجی، جنگ داخلی و جنگ با تروریسم است.


او گفت: بعد از شکست داعش در عراق و افغانستان، یکی از دغدغه های امنیتی، انتقال عناصر شکست خورده داعش از عراق و سوریه به افغانستان برای طراحی، سازماندهی و اجرای اقدامات تروریستی در داخل این کشور و همسایگان آن است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها