کد خبر: 370720
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۰:۲۷:۰۷
| |

خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

سفر رئیس‌جمهور به ژاپن تحریم‌ناپذیری سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد

علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت که پیام سفر رئیس جمهور به مالزی و ژاپن این است که سیاست خارجی ایران تحریم‌پذیر و قابل انزوا نیست.

سفر رئیس‌جمهور به ژاپن تحریم‌ناپذیری سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد
کد خبر: 370720
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۰:۲۷:۰۷

اعتمادآنلاین| علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به سفر رئیس جمهور به مالزی و ژاپن گفت: ژاپن کشور مهمی در آسیای جنوب شرقی و از اعضای کلوپ موسوم به هفت کشور صنعتی دنیا است. ما در ادوار مختلف روابط خوبی با ژاپن داشته و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «ژاپن در سال‌های اخیر برای داشتن نقش مثبت در تنظیم سیاست‌ها و نگاه کشورهای غربی به ویژه آمریکا در روابط ایران ایفای نقش کرده است»، افزود: با توجه به تلاش‌ها برای انزوای ایران این سفر نشان می‌دهد که سیاست خارجی ایران تحریم‌پذیر و قابل انزوا نیست. همچنین ایران جایگاه مهمی در منطقه داشته و کشورهای بزرگ دنیا ناچارند این جایگاه و واقعیت را در نظر گیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «ایران و ژاپن با آیین‌ها و سنت‌های خود می‌توانند گام‌های بلندی برای توسعه روابط بردارند»، گفت: از ژاپنی‌ها در ایران تصویر مثبت حاکی از سخت‌کوشی، انضباط و نظم و پیشرفت‌های صنعتی و تکنولوژیک وجود دارد، لذا این سفر فرصتی برای حل مسائل و مشکلات ایران است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها