یک فرد اندونزیایی به تخطی از تحریم‌های ایران متهم شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، مدیر یک شرکت اندونزیایی را به تخطی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، متهم کرد.

یک فرد اندونزیایی به تخطی از تحریم‌های ایران متهم شد
کد خبر: 370770
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۲:۰۴:۲۵

اعتمادآنلاین| وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه، یک فرد اندونزیایی را به تخطی از تحریم‌های ایران با تامین قطعات هواپیمایی جدید و بازسازی‌شده برای شرکت هواپیمایی ماهان‌ ایر که در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است، متهم کرد.

طبق کیفرخواست بایگانی‌شده در دادگاه فدرال واشنگتن، سوناکرو کانتجارو، مدیر شرکت پشتیبانی هواپیمایی PT MS، با ارسال قطعات هواپیمایی ساخت آمریکا به ماهان ایر، از تحریم‌هایی که از سال 2011 تا 2018 اعمال شده‌اند، تخطی کرده است.

همچنین در این کیفرخواست مطرح شده است که این شخص، قطعات هواپیمایی را به آمریکا منتقل می‌کرد تا بازسازی شوند و سپس به ایران می‌فرستاد.

این کیفرخواست، هشت مورد اتهام از جمله تخطی از تحریم‌ها، پولشویی و داشتن اظهارات کذب را علیه کانتجارو، شرکت پشتیبانی هواپیمایی PT MS مطرح و دو شرکت اندونزیایی دیگر را نیز به تخطی از قانون صادرات آمریکا متهم کرد.

ادعا شده است که کانتجارو صورت حساب‌هایی چند میلیون‌ دلاری بابت بازسازی قطعات در آمریکا دریافت می‌کرد و نقش ایران در این میان را با فرستادن قطعات از طریق سنگاپور، هنگ کنگ و تایلند، پنهان نگه می‌داشت.

تحریم‌های آمریکا، انتقال محصولات آمریکایی به ایران را بدون اجازه مشخص از وزارت امور خارجه آمریکا که مسئول اجرایی کردن تحریم‌هاست، ممنوع می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، در سال 2011، ماهان ایر را با ادعای ارتباط با سپاه پاسداران ایران، تحریم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها