موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران مطرح کرد:

مددکاری اجتماعی نیازمند بازنگری جهانی است

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، با تاکید بر اینکه مددکاری اجتماعی باید نیازمحور، آینده‌نگر، خانواده محور و جامعه محور باشد، گفت: مددکاری اجتماعی برای تاثیرگذاری در زندگی مردم نیازمند بازنگری اساسی در سطح جهانی است.

مددکاری اجتماعی نیازمند بازنگری جهانی است
کد خبر: 370781
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، با اشاره به حضور خود در کنفرانس بین المللی مددکاری اجتماعی در ایتالیا با بیان اینکه این کنفرانس با حضور رئیس انجمن بین المللی مدارس (دانشگاه‌های) مددکاری اجتماعی، رئیس منطقه اروپای فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی و انجمنهای چند کشور و اساتید و مسولان ایتالیایی در شهر رم ایتالیا برگزار شد، گفت: در بخشی از این برنامه، اورژانس اجتماعی ایران در حوزه مددکاری اجتماعی معرفی شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

موسوی چلک با بیان اینکه در بخش دیگری از این همایش به چشم انداز آینده مددکاری اجتماعی در جهان اشاره شد، اظهار کرد: در این سخنرانی بر این محور تاکید کردم که مددکاری اجتماعی برای تاثیرگذاری در زندگی مردم نیاز به یک بازنگری اساسی در سطح جهانی دارد، در غیر این صورت در آینده دچار ناکارآمدی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مددکاری اجتماعی باید نیازمحور، آینده نگر، خانواده محور و جامعه محور باشد، تصریح کرد: همچنین مددکاری اجتماعی به جای تاثیرپذیری مطلق از سیاستگذاری‌های انجام شده، باید در تدوین سیاست‌ها نقش موثری ایفا کند، چراکه در غیر اینصورت سازمان‌های درگیر حوزه مددکاری اجتماعی باید عوارض سیاست‌گذاری‌های ناکارآمد را جمع کنند که کاری بس دشوار است.

وی در ادامه با تاکید بر موضوع نوآوری‌های اجتماعی اظهار کرد: در این کنفرانس دیداری با مسئولان مختلف حوزه اجتماعی و مراکز ارائه کننده خدمات از جمله مرکز خدمات اجتماعی بی خانمان‌ها، مرکز مجازات جایگزین حبس، مرکز روانپزشکی اجتماعی، مرکز توانبخشی، مرکز اسکان مهاجرین خارجی، بیمارستان روح القدوس، مرکز جامع حمایت از زنان در شهر روم و مرکز حمایت از زنان خشونت دیده، مرکز مشاوره خانواده و مرکز نگهداری مجرمین اعصاب و روان در شهر دیگر استان لاتزیوی ایتالیا نیز انجام شد.

ریس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان با اشاره به اینکه در برخی از مشکلات از قبیل مواد مخدر، خشونت‌های خانگی، بی‌خانمانی، اختلالات روانی و معلولیت با ایتالیا اشتراک داریم، گفت: در این سفر گفت‌وگوهای علمی و مقایسه‌ای مفصلی در خصوص آنچه که در ایران و ایتالیا و اتریش و رومانی و .. می‌گذرد انجام شد. این نوع ارتباطات بین‌المللی می‌تواند فرصت مناسبی برای تبادل تجارب باشد. این سفر علمی در چارچوب تفاهم‌نامه بین انجمن ایران و ایتالیا صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها