کد خبر: 370789
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۸:۱۴:۰۰
| |

سازمان ملی استاندارد: استاندارد لوازم خانگی در سطح بازار کنترل می‌شود

معاون ارزیابی و کیفیت استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نامه‌های متعددی از سوی انجمن‌های تخصصی لوازم خانگی به سازمان ملی استاندارد رسیده که نشان می‌دهد برخی کالاهایی که از مرزهای غیرمجاز به کشور وارد شدند، با استاندارد این کالا انطباق ندارد، از همکاری انجمن صنایع لوازم خانگی و سازمان ملی استاندارد برای نظارت بر ویژگی‌های کیفی این کالاها در بازار خبر داد.

سازمان ملی استاندارد: استاندارد لوازم خانگی در سطح بازار کنترل می‌شود
کد خبر: 370789
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مسلم بیات در جلسه امضای تفاهمنامه بین انجمن لوازم خانگی و سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه ارزیابی انطباق با استاندارد کالاها باید طی دو مرحله تولید و بازار صورت می‌گیرد، گفت: ابتدا به صورت رندم تجهیزات در کارخانه‌ها آزمون می‌شود، اما برای اطمینان از استمرار ویژگی‌های کیفی، مرحله دوم نظارت در بازار انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به گستردگی بازار، رصد تمام بازار از سوی سازمان ملی استاندارد امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین انجمن‌های تخصصی که واحدهای دارای پروانه استاندارد را نیز می‌شناسند، می‌توانند در رصد ویژگی‌های کیفی در بازار به سازمان ملی استاندارد کمک کنند.

به گفته معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد، تاکنون نامه‌های متعددی از سوی انجمن‌های تخصصی لوازم خانگی به سازمان ملی استاندارد رسیده که نشان می‌دهد برخی کالاهایی که از مرزهای غیرمجاز به کشور وارد شدند، با استاندارد این کالا انطباق ندارد و سلامت و ایمنی جامعه را به خطر می‌اندازد.

بیات بخش اول این تفاهم‌نامه را تبادل اطلاعات بین این دو نهاد، کنترل بازار و حفظ و ارتقای ایمنی عنوان کرد و گفت: در بخش دوم این تفاهم‌نامه به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه آزمون کنترل کیفی پرداخته شده است.

وی افزود: ممکن است در مواردی علی‌رغم تلاش یک واحد صنعتی استانداردی برای آن اجرایی نباشد که در این زمینه مقرر شده دوره‌های تخصصی برای واحدهای تولید لوازم خانگی اجرا شود.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ممکن است در مواردی هم نتیجه کنترل کیفی از سوی مدیر کنترل کیفی کارخانه با نتایج آزمون انجام شده از سوی سازمان ملی استاندارد مغایرت داشته باشد، تصریح کرد: علت این مغایرت در موارد زیادی این است که روش‌های تست به درستی از سوی مدیران کنترل کیفی به کار گرفته نشده است‌ که در این زمینه نیز مقرر شده دوره‌های تخصصی برای واحدها برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها