کد خبر: 370793
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۲:۲۹:۳۴
| |

غریب‌‌آبادی: ایران آماده همکاری در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است

کاظم غریب‌آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری یک راهبرد جامع و متوازن، در عرصه کاهش تقاضا از جمله در حوزه‌های درمان، بازتوانی و پیشگیری گام‌های بلندی را برداشته است.

غریب‌‌آبادی: ایران آماده همکاری در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است
کد خبر: 370793
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۲:۲۹:۳۴

اعتمادآنلاین| کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز ملی مطالعات اعتیاد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری یک راهبرد جامع و متوازن، ضمن پیگیری اقدامات منحصر به فرد در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ثبت بالاترین رکوردهای متصور در کشف و توقیف انواع محموله‌های مواد مخدر در سطح جهانی در عرصه کاهش تقاضا نیز از جمله در حوزه‌های درمان، بازتوانی و پیشگیری، گام‌های بلندی را برداشته است.

او افزود: سالانه تعداد قابل توجهی از معتادان تحت پوشش انواع درمان در کشور قرار می‌گیرند و برنامه‌های متنوعی نیز در حوزه پیشگیری توسط نهادهای ذی ربط اجرا می‌شود.

غریب‌آبادی ادامه داد: بخشی از این اقدامات در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری، از سوی نمایندگان دائم جمهوری اسلامی ایران در وین به طور ماهانه به اطلاع مقامات دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سایر کشورها می‌رسد.

به گفته نماینده ایران در مقر اروپایی سازمان ملل، در حوزه مبارزه با مواد مخدر ترکیبی، مواد روان گردان جدید و مواد پیش ساز نیز جمهوری اسلامی ایران فعالانه عمل کرده و خواهد کرد. او گفت: با توجه به پیچیدگی‌های موجود در این زمینه، آماده تبادل کمک‌های فنی و آموزش‌های تخصصی از طریق دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل هستیم.

غریب‌آبادی تاکید کرد: تعیین مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه‌ای پژوهش و ظرفیت سازی درمان اعتیاد در توافق میان دفتر مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر، گام بسیار مثبت و ارزشمندی برای ارائه آموزش‌های لازم، ترویج پژوهش‌های تخصصی و تبادل ظرفیت و تجربیات ذی ربط در سطح منطقه می‌باشد.

او ادامه داد: این اقدام به عنوان گامی در راستای ارتقای حمایت دفتر مقابله از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کاهش تقاضا محسوب شده که می‌تواند همکاری‌های محتوایی منطقه‌ای و بین‌المللی را شکل دهد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تاکید کرد: ایران چه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و چه در عرصه کاهش تقاضا و مسائل مرتبط با آن، از ایجاد یا تقویت هر گونه مکانیسم همکاری منطقه‌ای استقبال کرده و آماده همکاری در این حوزه‌ها در اشکال مختلف است.

او یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که میان تولید کنندگان عمده مواد مخدر قرار گرفته و خسارات جانی و مالی سنگینی را متحمل شده است، از جامعه جهانی و کشورهای توسعه یافته انتظار دارد تا موضوع مبارزه با مواد مخدر را فارغ از ملاحظات سیاسی در دستورکار قرار داده و به مسئولیت مشترک خود در ارائه مساعدت‌های لازم، عمل کند. بدون تردید، منافع حاصل از این همکاری بین‌المللی، متوجه تمامی کشورها و نه فقط جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها