کد خبر: 370836
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۳:۴۸:۲۰
| |

مسکو: آمریکا عامل به بن‌بست رسیدن مذاکرات با کره‌شمالی است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی بدعهدی واشنگتن در لغو تحریم‌های کره‌شمالی به رغم خودداری «پیونگ‌یانگ» از آزمایشات اتمی را علت به بن‌بست خوردن مذاکرات خلع سلاح اتمی با این کشور دانست.

مسکو: آمریکا عامل به بن‌بست رسیدن مذاکرات با کره‌شمالی است
کد خبر: 370836
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۳:۴۸:۲۰

اعتمادآنلاین| «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی بر نقش تحریم‌های واشنگتن در به بن‌بست خوردن مذاکرات اتمی با کره شمالی تأکید کرد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: «جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی)، (از سپتامبر 2017) از آزمایشات هسته‌ای و (از اوایل 2018) از پرتاب موشک‌های بلندبرد خودداری کرد، اما این گام‌های مهم‌ حتی به صورت نمادین هم به کاهش تحریم‌ها (علیه کره شمالی) منتهی نشد. (پس) جای تعجب نیست که فرایند خلع سلاح اتمی به بن‌بست خورده است. مذاکرات نمی‌تواند یک جاده یک طرفه باشد».

چین و روسیه، روز دوشنبه هفته جاری، با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت، خواستار لغو برخی از تحریم‌های کره شمالی شدند و همچنین از ادامه گفت‌وگوها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن در تمامی سطوح با هدف برقراری رابطه میان دو کشور، ایجاد اعتماد متقابل و تقویت تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار در شبه‌جزیره کره استقبال کردند.

با این حال، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با لغو تحریم‌های کره شمالی و پیشنهاد چین و روسیه در این زمینه مخالفت کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها