کد خبر: 370856
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۴:۴۹:۱۱
| |

مشاور امنیت ملی افغانستان:

آماده هر نوع همکاری برای مبارزه با تروریسم هستیم

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: همکاری ما جهت مقابله با تروریسم با مشارکت و مساعی کشورهای منطقه ادامه خواهد یافت.

آماده هر نوع همکاری برای مبارزه با تروریسم هستیم
کد خبر: 370856
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۴:۴۹:۱۱

اعتمادآنلاین| حمدالله محب در دومین کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای که امروز «چهارشنبه» با موضوع افغانستان در تهران برگزار شد، ابتدا با تشکر از حضور مهمانان این نشست، از جمهوری اسلامی ایران و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی به خاطر میزبانی این نشست مهم تقدیر کرد.


او ادامه داد: به نظر من نشست امروز که دور قبلی آن نیز در تهران برگزارشد، مناسب‌ترین فرصت برای تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در سطح عالی در رابطه با تحکیم امنیت و استقرار صلح پایدار در منطقه است.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: منطقه ای که ما و شما در آن قرار داریم، هم از نقطه نظر «فرصت‌ها» و هم از نقطه نظر «تهدیدات» از اهمیت فوق العاده و خاص در مناسبات منطقه‌ای و بین المللی برخوردار است.

او افزود: داشتن منابع متنوع انرژی، قرار داشتن مسیرهای کلیدی انتقال انرژی به دیگر نقاط دنیا، نیروی کار، نیروهای جوان، تولید کالا و تجارت، فرصت‌های استثنایی هستند که به منطقه ما اهمیت خاصی می‌بخشند.


حمدالله محب با اشاره به تهدیدات تروریسم، افراط‌گرایی خشونت آمیز، مواد مخدر و حمایت برخی دولت‌ها از بازیگران غیر دولتی به عنوان عناصر مخل امنیت در منطقه، گفت: بدبختانه افغانستان یکی از کشورهای منطقه است که با وجود پیشرفت‌های انجام شده طی سالهای اخیر، بیشترین آسیب را از ناحیه تهدیدات منطقه‌ای متقبل شده است.


او تاکید کرد: امروز نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان نه تنها برای تأمین امنیت و استقرار صلح پایدار داخل کشور مبارزه می کنند، بلکه برای امنیت و ثبات منطقه نیز در حال مبارزه هستند.


محب افزود: حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تنها گزینه برای ایجاد ثبات در این کشور بوده و متضمن امنیت و آرامش در منطقه است.


مشاور امنیت ملی افغانستان با بیان اینکه قابلیت‌های این نیروها به طور مداوم در حال بهبود است، گفت: سایر نهادهای حکومتی ما و از همه مهمتر مردم افغانستان پشتیبان نیروهای امنیتی و دفاعی خود هستند و این امر نیز باعث موفقیت قهرمانان ما شده است.


محب با اشاره به تسلیم شدن صدها تروریست داعشی در ننگرهار در ماه نوامبر سال جاری، این اتفاق را رخدادی مهم که نمایانگر اراده محکم و ظرفیت نیروهای افغان است، عنوان کرد.


نماینده دولت افغانستان در نشست تهران، طالبان را زمینه ای برای فعالیت تروریستها در منطقه‌ـ شامل آسیای میانه، منطقه قفقاز، جنوب آسیا، کشورهای عربی، چین، ایران، و حتی کشورهای دورترـ دانست و افزود: بدین لحاظ، باید معضل طالبان به عنوان یک مسئله کلیدی در نظر گرفته شود و برای حل آن چاره اندیشی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها