شمخانی: ثبات و امنیت پایدار، اصلی‌ترین راهبرد ایران در منطقه است

مشاور امنیت ملی افغانستان که برای شرکت در دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای به ایران سفر کرده است، در حاشیه این نشست با دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

شمخانی: ثبات و امنیت پایدار، اصلی‌ترین راهبرد ایران در منطقه است
کد خبر: 370878
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۵:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دریابان علی شمخانی در این دیدار با ابراز نگرانی از احتمال احیای داعش در افغانستان و تقبیح و محکومیت تشنج و بی‌ثباتی در این کشور، هرگونه اقدام علیه دولت قانونی افغانستان را اقدامی در راستای تقویت گروه‌های تروریستی و در خدمت منافع نامشروع آمریکا دانست.


او شکستن اجماع ملی احزاب سیاسی افغانستان علیه تروریسم و افراطی‌گری را از راهبردهای شوم دشمنان امنیت افغانستان توصیف کرد و بر تقویت دولت این کشور تاکید کرد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه هیچ عامل خارجی نباید بر روابط خوب تهران-کابل تاثیر منفی داشته باشد؛ گسترش همه جانبه روابط با همسایگان به ویژه با افغانستان را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.


حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان نیز در این ملاقات روابط گرم و دوستانه میان ایران و افغانستان را در مشارکت دو کشور برای پیشبرد روند صلح در این کشور بسیار تعیین کننده عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کاهش بحران‌های امنیتی در افغانستان که نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای یکی از نمادهای مهم آن است، قابل تقدیر است.


او گفت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان دهنده اراده مردم افغانستان برای حفظ و تقویت ساختارهای سیاسی و برون رفت از بحران‌های امنیتی موجود از راه‌های مسالمت آمیز است.


محب گفت: تداوم مشارکت همسایگان افغانستان و همکاری با دولت این کشور در مبارزه با تروریسم به طور قطع در سرعت بخشیدن به صلح و ثبات در افغانستان بسیار تاثیر گذار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها