مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش در هفته‌ای که گذشت

استراماچونی، استقلال و یک سوال بی‌جواب/ تیم ملی تفنگ ایران و مشکلات آن/ مارک ویلموتس و داستان جدایی او از تیم ملی

حالا 2 هفته است که آندراه آ استراماچونی ایران را ترک کرده و مدیران باشگاه استقلال به همراه مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌کوشند تا این مربی ایتالیایی را راضی به بازگشت کنند.

حجم ویدیو: 12.02M | مدت زمان ویدیو: 00:05:11 دانلود ویدیو
کد خبر: 370888
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به ادامه ماجرای استراماچونی و باشگاه استقلال، مشکلات تیم ملی تفنگ ایران و همچنین ماجرای مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران.

استراماچونی، استقلال و یک سوال بی‌جواب

حالا 2 هفته است که آندراه آ استراماچونی ایران را ترک کرده و مدیران باشگاه استقلال به همراه مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌کوشند تا این مربی ایتالیایی را راضی به بازگشت کنند. البته این خواسته هواداران استقلال است و آنها هم مجبورند این مربی را به هر قیمتی شده به این تیم بازگردانند.

استراماچونی بعد از فسخ یک‌طرفه قراردادش با استقلال، ایران را به مقصد کشور خود ترک کرد. هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و امیرحسین فتحی هم مجبور به استعفا شد.

بعد از استعفای فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست استقلال شد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد مشکل مالی استراماچونی برطرف شده و به‌ زودی در تمرین استقلال حاضر می‌شود. اما این اتفاق رخ نداد و استرا به ایران بازنگشت. در این میان چک دستمزد استراماچونی هم صادر شد و باشگاه از او خواست این چک را نقد کند، اما استرا این کار را انجام نداد تا شرایط کمی برای استقلال پیچیده شود.

استراماچونی در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد دوست دارد به ایران بازگردد، اما شرایط برای بازگشت او مهیا نیست.

استقلال بعد از رفتن استرا دستخوش تغییرات زیادی شده و ستار همدانی به عنوان سرپرست تیم جای جواد زرینچه را گرفته. علی فتح‌الله‌زاده با اعلام وزارت ورزش، عضو هیات‌مدیره باشگاه شده و خبرهایی هم به گوش می‌رسد که فرهاد مجیدی سرمربی این تیم خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای نیمکت استقلال رخ می‌دهد.

در ادامه نگاهی داریم به مشکلات تیم ملی تفنگ ایران و ماجرای قرارداد مارک ویلموتس.

تیم ملی تفنگ ایران و مشکلات آن

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در تمرینات این تیم حاضر شد.

فدراسیون تیراندازی با مشکلات مالی دست‌به‌گریبان است و به همین خاطر نمی‌تواند مهمات و تجهیزات را برای ورزشکاران مهیا کند.

مربی تیم تفنگ ایران به دلیل همین کمبودها در تمرینات حضور نیافت و به همین خاطر اردوهای تیم ملی با تاخیر آغاز شد. حالا هاشمی با فدراسیون تیراندازی به توافق رسیده و تمرینات هم از سر گرفته شده است.

او بعد از توافق با فدراسیون و بازگشت به تیم ملی گفته: «مشکلات و مسائل کاری مانند مشکلات قبل از اعزام‌ها و تکرار آنها، نداشتن فشنگ برای تمرین و برخی مسائل فنی دیگر باعث شد بلافاصله بعد از مسابقات دوحه استعفا بدهم تا فدراسیون فرصت کافی برای پیدا کردن مربی داشته باشد، اما نه مربی پیدا کردند و نه اردو برگزار شد. من به عشق کشورم و قهرمانان بزرگ تیراندازی در ایران مانده‌ام نه به خاطر مسائل مادی، و فکر می‌کنم خیلی از مسائل حل‌شدنی است.»

آنچه مشخص است اینکه فعلاً مشکلات تیم ملی برطرف شده و نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، فاطمه کرم‌زاده،‌ مهیار صداقت و جواد فروغی تمرینات خود را برای حضور در المپیک شروع کرده‌اند.

مارک ویلموتس و داستان جدایی او از تیم ملی

ماجرای جدایی‌ مربیان از فوتبال ایران پایانی ندارد. آنها به دلیل مشکلات مالی و تحریم‌های آمریکا تمایلی به ادامه همکاری با تیم‌های ایرانی ندارند و بعد از مدتی فوتبال ایران را ترک می‌کنند.

مارک ویلموتس مربی تیم ملی هم یکی از همان مربیان است. او بعد از 6 ماه کار در ایران به دلیل تاخیر در پرداخت دستمزدش، قرارداد خود را فسخ کرد.

البته فدراسیون هم تمایلی به ادامه همکاری با او نداشت و به همین خاطر تلاشی برای نگه‌ داشتن او نکرد. ویلموتس رفت، اما داستان قرارداد او با فدراسیون فوتبال هنوز به پایان نرسیده است.

تناقض‌های موجود در پرونده ویلموتس باعث شده پای مجلس به ماجرای قرارداد این مربی باز شود و مهدی تاج را راهی بهارستان کند. نماینده‌های مجلس حالا این پرونده را بررسی می‌کنند.

در این میان شنیده شده که ویلموتس اعلام کرده فدراسیون ایران باید به او خسارت بدهد و فدراسیون هم می‌کوشد تا از این مربی شکایت کند. همچنین یک صفحه از قرارداد مربی بلژیکی هم منتشر شده که سوالات جدیدی را درباره این پرونده مطرح کرده است.

در بند 2 ماده 5 قرارداد آمده: «در صورتی‌ که فدراسیون فوتبال ایران با دلیل موجه و قابل‌ قبول بر اساس قوانین و مقررات فیفا و CAS اقدام به فسخ قرارداد نماید و بتواند این موضوع را ثابت کند، حقوق سه ماه (با یک مبلغ مشخص) به‌ عنوان خسارت به سرمربی پرداخت خواهد شد!»

در بند قبلی این ماده نیز آمده: «در صورتی‌ که سرمربی با دلیل موجه و قابل‌ قبول بر اساس قوانین و مقررات فیفا و CAS اقدام به فسخ قرارداد نماید و بتواند این موضوع را ثابت کند، حقوق سه ماه به وی تعلق خواهد گرفت (با یک مبلغ مشخص).»

برخی معتقدند چه فدراسیون فوتبال در پایبندی به تعهدات خود کوتاهی کرده باشد و چه مارک ویلموتس، فدراسیون باید حقوق سه ماه را به این مربی بلژیکی پرداخت کند.

داستان ویلموتس و فدراسیون هرچه باشد به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید و فوتبال ایران درگیر یک پرونده حقوقی تازه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها