علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب،‌ در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

آرای اصولگرایان نسبت به گذشته به شدت ریزش داشته است/ احتمالاً مجلسی با اکثریتی اصولگرا تشکیل خواهد شد/ تشکیل مجلس تندرو کشور را وارد بحران‌های جدی‌تر خواهد کرد

علی تاجرنیا گفت‌: رد صلاحیت فله‌ای دموکراسی و حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان را تضییع می‌کند. معلوم است چنین حالتی مشروعیت انتخابات را زیر سوال می‌برد.

آرای اصولگرایان نسبت به گذشته به شدت ریزش داشته است/ احتمالاً مجلسی با اکثریتی اصولگرا تشکیل خواهد شد/ تشکیل مجلس تندرو کشور را وارد بحران‌های جدی‌تر خواهد کرد
کد خبر: 370893
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از چهره‌های شاخص اصلاحات اظهار داشت: رد صلاحیت های فله‌ای، دموکراسی و حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان را تضییع می‌کند .

تاجرنیا ادامه داد: اساساً میزان مشارکت افکار عمومی در انتخابات برای هر نظامی و همه کشورهایی که داعیه مردم‌سالاری و مبتنی بر خواست عموم دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. اما من هم قبول دارم با توجه به وضعیت داخلی و مناسبات ایران در نظام بین‌الملل بیشتر از همیشه مهم است. مشکل این است که گروهی در داخل بیش از اینکه دنبال مشارکت بالا همراه با انتخابات آزاد باشند، می‌کوشند انتخابات با کمترین رأی ممکن برگزار شود تا از این طریق بتوانند توفیق انتخاباتی را تجربه کنند.

نماینده ادوار مجلس همچنین درباره رابطه دولت با مجلسی که «احتمالاً با اکثریتی اصولگرا تشکیل خواهد شد» تاکید کرد: اگر میزان معقولی از چهره‌های اصلاح‌طلب بتوانند مجوز لازم را برای حضور در انتخابات کسب کنند، به هیچ عنوان نمی‌توانیم از الان بگوییم اصولگرایان اکثریت مجلس آینده را به خودشان اختصاص می‌دهند، چون رأی‌های‌ اصولگرایی نسبت به گذشته به شدت ریزش داشته است. اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که جریان اصلاحات حضوری حداقلی هم در انتخابات نداشته باشند، بدون شک مجلس آینده در اختیار اصولگرایی خواهد بود.

علی تاجرنیا در آخر گفت: اگر مجلسی اصولگرا آن هم با تعدادی تندرو تشکیل شود، دولت با مجلس درگیر خواهد شد و در نتیجه کشور در این روزهای سخت به استقبال بحران و چالش‌های سختی خواهد رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها