کد خبر: 370897
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۷:۴۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از نشست نقدواندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها»:

محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا: نمونه‌های موفق استارت‌آپ در کشور کم هستند/ حاکمیت در شرایط فعلی فقط باید به مردم امید دهد/ سلام‌زاده، مدیرعامل شتاب‌دهنده سریر: پول آخرین مشکل کارآفرینان است

سی‌ و ششمین جلسه از سلسله نشست‌های نقدواندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها» در وزارت ارتباطات برگزار شد.

محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا: نمونه‌های موفق استارت‌آپ در کشور کم هستند/ حاکمیت در شرایط فعلی فقط باید به مردم امید دهد/ سلام‌زاده، مدیرعامل شتاب‌دهنده سریر: پول آخرین مشکل کارآفرینان است
کد خبر: 370897
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آیدین سلام‌زاده، مدیرعامل شتاب‌دهنده سریر و سعید محمدی، مدیر عامل دیجیکالا مهمانان این نشست بودند.

سلام‌زاده در ابتدای این نشست و با اشاره به موضوع و نقش استارت‌آپ‌ها عنوان کرد: بحث استارت‌آپ‌ها باید برای پاسخ دادن به یک نیاز واقعی باشد و تیم کارآفرین نباید فرصت از دست دادن ایده را به خاطر فکر کردن به سرمایه از دست دهد.

او ادامه داد: پول آخرین مشکل یک تیم کارآفرین است. مشکلات دیگری در سر راه کارآفرینان وجود دارد که میزان استهلاک آنها به شدت بیشتر از هر مشکل دیگری خواهد بود. خواست کارآفرینان قانونمند کردن فضای کار و کسب به شرطی که دست و پاگیر نباشد، است. به همین دلیل، باید در سیاستگذاری کارآفرینی باید از درمانهای مقطعی گریخت و سیاستگذاری یکپارچه ایجاد کرد. به همین دلیل هم می‌گوییم که نباید با گرفتن مجوزهای گوناگون راه فعالیت کارآفرینان را سد کرد.

مدیرعامل شتاب‌دهنده سریر با اشاره به اینکه موفقیت به دست آوردنی است، تاکید کرد: موفقیت کالای لوکس نیست که خریداری شود.

محل تمرکز و توجه یک کارآفرین نباید دولت باشد

سعید محمدی، مدیر عامل دیجیکالا با اشاره به فضایی که پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند برای مردم ایجاد کند، گفت: تقریبا حدود 20 میلیون بازدیدکننده جدید هر ماه از پلتفرم دیجیکالا بازدید می‌کنند. این اتفاق می‌افتد چون دیجیکالا برای کمک به افراد جامعه برای خرید بهتر، شکل گرفت. مردم هم این تولید را درک کردند.

او ادامه داد: اما مهم این است که هر کار آفرینی یک ایده برای شکل دادن به فعالیت خود دارد. باید اجازه داد که این ایده رشد کند و به مقاصد خود برسد.

محمدی با اشاره به نیاز اصلی برای ورود به این حوزه توضیح داد: لازمه داشتن اکوسیستم موفق کارآفرینی، نگاه بلندمدت است، زیرا در ذات خود ارزش‌آفرین است و بد نیست که در این مسیر، به مقایسه استارتاپ‌های ایرانی با نمونه‌های مشابه خارجی بپردازیم.

مدیرعامل دیجیکالا ادامه داد: محل تمرکز و توجه یک کارآفرین نباید دولت باشد و بیشتر باید به دنبال حل مسئله کسب و کار خود باشد هر چند نمی توان بستر کسب و کار را هم نادیده گرفت. در کشور نمونه‌های موفق کم است. حاکمیت در این شرایط کاری که می تواند بکند، برگرداندن امید است تا سرمایه‌گذارها شرایط را برای کار فراهم ببینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها