کد خبر: 371065
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۳:۵۹:۱۶
| |

بنا به درخواست فلسطین صورت گرفت

برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی اقدامات برزیل در قدس اشغالی

اتحادیه عرب قرار است امروز (پنج‌شنبه) به درخواست فلسطین و با موافقت تعدادی از کشورهای عربی در سطح نمایندگان دائمی نشست فوق‌العاده برگزار کند.

برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی اقدامات برزیل در قدس اشغالی
کد خبر: 371065
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۳:۵۹:۱۶

اعتمادآنلاین| دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب گفت: فلسطین به منظور بررسی اقداماتی که اتحادیه عرب می‌تواند در قبال اقدام غیرقانونی برزیل در خصوص افتتاح دفتر تجاری در قدس اشغالی اتخاذ کند، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده است.

به گزارش روسیا الیوم، پیشتر ادوارد بولسونارو، پسر ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل و رئیس کمیته روابط خارجه پارلمان این کشور با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دفتر تجاری برزیل را در قدس افتتاح کرد.

اللوح از دولت برزیل خواست از این سیاست‌های ماجراجویانه خود که به منافع ملت برزیل آسیب رسانده و به تحقق صلح عادلانه در خاورمیانه کمکی نمی‌کند، دست بردارد.

وی تاکید کرد، اتحادیه عرب در این نشست باید برای منصرف کردن برزیل از این تصمیم خود موضع قاطعانه‌ای اتخاذ و سازوکارهای جدی در نظر بگیرد.

اللوح تصریح کرد: این اقدام برزیل نقض قوانین و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و نیز قطعنامه‌های اتحادیه عرب است که بارها به برزیل نسبت به نقض ماهیت قانونی قدس اشغالی هشدار داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها