کد خبر: 371102
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۶:۲۶:۳۵
| |

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

متوازن کردن زنجیره فولاد در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه تولید زنجیره فولاد بعد از انقلاب بیش از صد برابر شده، گفت: این زنجیره در برخی موارد متوازن نبوده است، درحالی که ضمن تاکید بر کمیت تولید، بر متوازن سازی زنجیره فولاد هم تاکید داریم.

متوازن کردن زنجیره فولاد در کشور
کد خبر: 371102
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۶:۲۶:۳۵

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه (28 آذرماه) در مراسم بهره برداری از پروژه تولید تختال جهت لوله های انتقال نفت و گاز در محیط ترش در فولاد مبارکه برای اولین بار در کشور با اشاره به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال رونق تولید، بیان کرد: نهضت ساخت داخل یکی از برنامه های جدی ماست که باید محقق شود . در این زمینه 10 میلیارد دلار برای ساخت داخل تعیین کرده ایم که باید تا سال 1404 محقق شود و از این میزان 2میلیارد و 400 هزار دلار در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

وی بهره برداری از پروژه های فولاد مبارکه را فتح عملیات در جبهه اقتصادی دانست و با اشاره به جلوگیری از واردات و خروج 250 میلیون یورو ارز در سال از کشور و کاهش وابستگی، با بهره برداری از این پروژه، گفت: در راستای نهضت ساخت داخل باید هر محصولی که می توانیم داخل کشور تولید کنیم و این یک تکلیف است.

وزیر صنعت با بیان اینکه فرایندهای تولید و توسعه و برنامه های فولاد مبارکه باید ویژگی خاصی داشته باشد، افزود: زنجیره ارزش فلزات اساسی جزو برنامه ما است که باید تکمیل شود، درحالی که این موضوع یکی از نقطه ضعف های ما در گذشته نبود.

رحمانی با یادآوری اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 2 میلیون و 300 هزار تن ظرفیت تولید در زنجیره فولاد بوده است، گفت: هم اکنون این ظرفیت 230 تن را رد کرده و به بیش از صد برابر شده است.

وی ادامه داد: با این وجود این زنجیره تولید محصولات فولادی در برخی جاها متوازن نبوده است و به همین خاطر دو سال است که بر متوازن کردن این زنجیره تاکید داریم.

رحمانی با اشاره به اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، گفت: ضمن اینکه در تولید محصولات فولادی کمیت داشته ایم، زنجیره تولید این محصولات نسبتا متوازن هم شده که البته باید تکمیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فولاد مبارکه یک شرکت معمولی نیست، اظهار کرد: فولاد مبارکه یک شرکت جهانی است و توانمندی هایی دارد که در سطح دنیا روی آن حساب می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از فولاد مبارکه خواست که در تولید فولاد خام سرمایه گذاری نکند و افزود: شرکت های دیگر هم می توانند این کار را بکنند، اما فولاد مبارکه باید بر روی تولید محصولاتی کار کند که کشور نیاز دارد مثل صنعت خودرو، صنایع خانگی و صنایع حساسی که کشور نیاز دارد.

وی با اشاره به بازدید از حدود هشت واحد تولیدی در استان اصفهان، گفت: دو تا سه واحد از این واحدها گلایه دسترسی به مواد اولیه داشتند.

رحمانی با بیان اینکه انتظار داریم فولاد مبارکه در تنظیم بازار به دولت کمک کند، افزود: تولیدکننده داخلی نباید احساس کند به او ظلم می شود، به همین خاطر از فولاد مبارکه می خواهیم از صنایع کوچک حمایت کند، ضمن اینکه از اقدامات این شرکت و زحمات کارگران فولاد مبارکه قدردانی می کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها