کد خبر: 371103
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۶:۲۷:۰۲
| |

شائوهویی، معاون وزیر خارجه چین:

کاهش‌ تحریم‌ها راهی برای کاستن از تنش‌ها با کره‌شمالی است

لو شائوهویی، معاون وزیر خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) گفت تنش‌ها تا حدودی بر سر کره‌شمالی افزایش یافته اما این موضوع به طور کلی مسیر گفت‌وگو و رایزنی را منحرف نکرده است.

کاهش‌ تحریم‌ها راهی برای کاستن از تنش‌ها با کره‌شمالی است
کد خبر: 371103
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۶:۲۷:۰۲

اعتمادآنلاین| لو شائوهویی، معاون وزیر امور خارجه چین به خبرنگاران در پکن گفت، چین امیدوار است که طرف‌های مرتبط خویشتنداری نشان دهند و به زودی با یکدیگر دیدار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که گفت‌وگوها میان آمریکا و کره‌شمالی راکد شده است، چین و روسیه با تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیشنهاد داده‌اند تا شورای امنیت سازمان ملل بخشی از تحریم‌ها علیه اقلام صادراتی کره‌شمالی نظیر ممنوعیت صادرات منسوجات، غذاهای دریایی و مجسمه‌های این کشور را لغو کند. به گفته روسیه، هدف از این پیشنهاد، تشویق به برگزاری مذاکرات بیشتر میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ است.

معاون وزیر خارجه چین به پیشنهاد کشورش برای کاهش تحریم‌های کره‌شمالی هم اشاره کرد و آن را راهی برای کاهش تنش‌ها دانست.

او امروز خواستار سازش در این بن‌بست میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ شد.

او تاکید کرد: این (کاهش تحریم‌ها) بهترین طرح در شرایط کنونی برای حل و فصل این بن‌بست در خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی و برقراری صلح و ثبات است. یک راهکار سیاسی با وجود افزایش اخیر تنش‌ها قابل دستیابی است. ما از طرفین می‌خواهیم تا برای رسیدن به تعاملات مثبت تلاش کنند و به سرعت نشستی برای یافتن راه‌حل برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها