کد خبر: 371413
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

فرانسه «گوگل» را 150 میلیون یورو جریمه کرد

سازمان رگولاتوری تنظیم رقابت در فرانسه جریمه‌ای 150 میلیون یورویی برای گوگل تعیین کرده است. دلیل این جریمه سوءاستفاده گوگل از تسط خود در بازار تبلیغات آنلاین اعلام شده است.

فرانسه «گوگل» را 150 میلیون یورو جریمه کرد
کد خبر: 371413
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان تنظیم مقررات در فرانسه (Autorité de la concurrence) جریمه‌ای 150 میلیون یورویی (معادل 166 میلیون دلار) برای گوگل تعیین کرده‌اند.

دلیل این جریمه سوءاستفاده گوگل از سلطه خود در بازار تبلیغات آنلاین اعلام شده است.

این سازمان اعلام کرده از خریداران تبلیغات بر اساس کلیدواژه‌ها سوءاستفاده کرده است. روش هایی که در پلتفرم Google Ads استفاده می شوند مبهم هستند و درک آنها کار مشکلی است. علاوه بر آن شرکت تمام این روش ها را به شیوه‌ای نا متوازن در قبال مشتریان به کار می‌گیرد.

سازمان رگولاتوری تنظیم رقابت در فرانسه به گوگل دستور داده قوانین مربوط به تبلیغات و همچنین فرایندهای مربوط به فریز کردن حساب های مشتریان را شفاف کند تا از تعلیق غیر منصفانه حساب‌های آنان جلوگیری شود.

این جدیدترین حلقه از زنجیره جریمه کشورهای اروپایی علیه گوگل است. این شرکت در قاره اروپا در کسب‌و‌کار موتور جستجو با رقابت اندکی روبرو است.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرده است درخواست بررسی این رای را می کند. همچنین این شرکت معتقد است سیاست های تبلیغاتی اش برای حمایت از مشتریان در قبال تبلیغات سودجویانه ساخته شده است.

این جریمه نیز در حقیقت از شکایت شرکت مشاوره آنلاین Gibmedia آغاز شد. گوگل در سال 2015 میلادی حساب تبلیغاتی این شرکت را معلق کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها