کد خبر: 371426
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۴۲:۱۶
| |

توضیح شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت سوخت تولیدی کشور

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای درباره کیفیت سوخت تولیدی کشور، جزئیات تولید 91 میلیون لیتر بنزین عاری از گوگرد را در هفت پالایشگاه کشور تشریح کرد.

توضیح شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت سوخت تولیدی کشور
کد خبر: 371426
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۴۲:۱۶

اعتمادآنلاین| شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دومین اطلاعیه‌ای که امروز (29 آذرماه) درباره کیفیت سوخت تولیدی کشور منتشر کرد، آورده است: هم اکنون 91 میلیون لیتر از 112 میلیون لیتر ظرفیت بنزین تولیدی کشور که در پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس (45 میلیون لیتر)، امام خمینی شازند (16 میلیون لیتر)، اصفهان (12 میلیون لیتر)، بندرعباس (6 میلیون لیتر)، تبریز (3 میلیون لیتر)، تهران (6 میلیون لیتر) و لاوان (3 میلیون لیتر) تولید می‌شود عاری از گوگرد است.

همچنین 79 میلیون لیتر از کل بنزین تولیدی، به لحاظ تمام مولفه‌های زیست محیطی شامل گوگرد، بنزن، آروماتیک و الفین، دارای استاندارد یورو 4 است.

در مورد نفت‌گاز نیز علاوه بر هشت کلانشهر در 320 جایگاه منتخب مواصلاتی کشور نفت‌گاز یورو با گوگرد زیر 50 پی‌پی‌ام توزیع می‌شود که این تعداد جایگاه دو برابر تعهد قانونی وزارت نفت برای توزیع نفت‌گاز یورو است.

در نتیجه این اقدامات وزارت نفت، شاخص AQI برای آلاینده SOx (ناشی از گوگرد موجود در سوخت) که حد مجاز آن برای هوای پاک 50 در نظر گرفته شده است، هیچگاه حتی در آلوده‌ترین روزهای تهران به بیش از 15 نمی‌رسد که نشان دهنده عملکرد مؤثر این وزارت‌خانه در تولید و توزیع سوخت پاک است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها