کد خبر: 371430
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۴۷:۱۵
| |

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس:

ژاپن از بعد سیاسی جایگاه ویژه ای در حل و فصل اختلافات در سطح جهانی دارد

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سفر حسن روحانی به ژاپن با توجه به جایگاه اقتصادی این کشور و شرایط امروز ایران که نیاز دارد با فعالان اقتصادی در سطح جهان ارتباط برقرار کند حائز اهمیت است.

ژاپن از بعد سیاسی جایگاه ویژه ای در حل و فصل اختلافات در سطح جهانی دارد
کد خبر: 371430
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۴۷:۱۵

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور به ژاپن و مالزی گفت: در سال‌های پیش ژاپن اولین شریک تجاری ایران بود، اما به تدریج تحریم‌ها باعث شد تا امروز دیگر ژاپن جایگاه فعالی در روابط اقتصادی با ایران نداشته باشد. ژاپن جدا از اینکه یک قدرت اقتصادی در جهان محسوب می‌شود از لحاظ سیاسی نیز می تواند نقش موثری در حل و فصل اختلافات در سطح بین المللی داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه دولتمردان ما نگاه مثبتی نسبت به ژاپن دارند. سفر آقای روحانی به ژاپن نیز با توجه به جایگاه اقتصادی این کشور و شرایط امروز که نیاز داریم با فعالان اقتصادی در سطح جهان ارتباط برقرار کنیم حائز اهمیت است.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: اما متاسفانه ما جامعه سیاست زده‌ای هستیم و بعضا به جای نگاه از بعد فرصت‌های اقتصادی ایجاد شده، نگاه منفی را دنبال می کنیم. ما شاهد بودیم که نخست وزیر ژاپن برای اولین بار بعد از انقلاب چندی پیش به تهران آمد و قطعا برقراری روابط تجاری با ایران منافع ژاپنی‌ها را نیز تامین می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اما امروز ژاپن با مانعی به نام آمریکا برای برقراری روابط تجاری با ایران روبرو است. ژاپنی‌ها برای تامین منافع خود قطعا به دنبال حل مسائل بین ایران و آمریکا هستند ولی در نهایت ما بر اساس منافع خود و مصالحی که در داخل کشور تعیین می‌شود در این زمینه حرکت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها