نعمت احمدی، حقوقدان:

با نپیوستن به FATF انجام معاملات عادی هم ممکن نیست

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری تاکید کرد که نپیوستن به FATF باعث می شود تمامی ارتباط مالی ما با خارج از کشور قطع شود.

با نپیوستن به FATF انجام معاملات عادی هم ممکن نیست
کد خبر: 371439
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری درباره مضرات نپیوستن کشور به FATF گفت: نپیوستن به FATF باعث می شود تمامی ارتباط مالی ما با خارج از کشور قطع شود، بدون اینکه جرمی انجام داده باشیم و گناهی مرتکب شده باشیم، ناخودآگاه در مظان اتهام خود را مینشانیم. مثلا در بخش پالرمو می‌گویند به تروریست‌ها کمک می کنیم و در بخش پولشویی و... ناخودآگاه در مظان اتهام می نشینیم، بدون اینکه گناهی انجام داده باشیم.

وی افزود: پیوستن به FATF در بعد داخلی هم خیلی مهم است. ما جزو معدود کشورهایی هستیم که می توانیم به بانک برویم و هر مبلغی را که خواستیم جابجا کنیم و با پیوستن به FATF مبدا و مقصد پول‌ها روشن می شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد:‌ همه فکر می کنند که FATF مربوط به غرب و آمریکا و انگلیس است؛ در صورتی که این طور نیست. FATF یک نهاد و NGO اقتصادی است و ارتباطی به دولت‌ها ندارد؛ زیرا تراکنش‌های بین المللی و داخلی و مشخصا پولی که فرستاده می شود را بررسی و مشخص می کند که از راه معاملات درست و مال حلال و مشروع به دست آمده است یا خیر.

احمدی ادامه داد: با نپیوستن به FATF نمی توانیم حتی معاملات عادی را انجام دهیم.

وی درباره اینکه دیدگاه موافقان پیوستن به FATF به چه میزان منطقی است؟ گفت: موافقان بر این نظرند که چرا باید به FATF نپیوندیم و کار عملی درستی انجام می‌دهند که پشت به معاملات ناصحیح و پول های مساله دار می کنند.

احمدی درباره اینکه دیدگاه مخالفان پیوستن به FATF به چه میزان منطقی است؟ خاطرنشان کرد: مخالفان این امر دو دسته اند. یک دسته از مخالفان نادانسته و بدون اینکه دلیل مخالفت خود را بدانند با پیوستن به FATF مخالفت می کنند. گروه دیگر مخالفان، گروهی هستند که منافعی دارند.

وی در پایان گفت: FATF شاهراه بین المللی است و هیچ ارتباطی به کشورها ندارد. در این شاهراه بین المللی پول های در حال گردش مبدا و مقصد دارد. در این شاهراه بین المللی FATF نظارت می کند که پول ناصوابی حرکت نکند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها