کد خبر: 371469
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

پارلمان انگلیس طرح «برگزیت» دولت را تایید کرد

نمایندگان پارلمان انگلیس پس از سال‌ها بن‌بست و کشمکش سر برگزیت، سرانجام به توافق پیشنهادی بوریس جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه 2020 رای مثبت دادند.

پارلمان انگلیس طرح «برگزیت» دولت را تایید کرد
کد خبر: 371469
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با تصویب کلیات طرح بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای برگزیت، جزئیات آن در روزهای آتی در پارلمان به بحث گذاشته خواهد شد.

این طرح می‌خواهد تمدید دوران انتقالی را ممنوع کند. بوریس جانسون پس از تصویب طرحش گفت: یک قدم به تحقق برگزیت نزدیکتر شدیم.

هم جانسون و هم نخست‌وزیر پیشین، ترزا می، بارها سر برگزیت در پارلمان شکست خورده و ناچار به تمدید مهلت آن شده بودند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر از نمایندگان حزبش خواست تا به طرح جانسون رای مخالف بدهند، با این حال با توجه به پیروزی بزرگ اخیر حزب محافظه‌کار در انتخابات، این طرح با 358 رای موافق در برابر 234 رای مخالف تصویب شد.

شعار کانونی بوریس جانسون و محافظه‌کاران تحقق برگزیت بود. ناظران معتقدند سردرگمی حزب کارگر درباره برگزیت یکی از دلایل شکست آن و از دست رفتن کرسی‌های متعدد در مناطقی بود که پایگاه سنتی‌اش محسوب می‌شدند.

بوریس جانسون ابراز امیدواری کرده که در پایان دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اتحادیه اروپا برسد اما منتقدانش می‌گویند زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع‌بینانه نیست.

بریتانیا به عنوان عضو اتحادیه اروپا با همه کشورهای این اتحادیه بدون تعرفه تجاری و محدودیت گمرکی تجارت می‌کرد و نیروی کار و مبادلات بانکی بین این کشورها انجام می‌شد اما پس از خروج باید به توافق جدیدی در این خصوص برسد که ممکن است شامل وضع تعرفه یا تعهد بریتانیا به پیروی از مقررات اروپایی باشد.

یک مساله دیگر در توافق تجاری با اروپا این است که ایرلند شمالی، بخشی از قلمروی پادشاهی متحده بریتانیا، با جمهوری ایرلند، عضو اتحادیه اروپا، هم‌مرز است. با توجه به سابقه خشونت‌ها در ایرلند شمالی حساسیت زیادی نسبت به برپایی ایست بازرسی و برقراری موانع مرزی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها