سعید خال، مدیر عامل بهشت زهرا اعلام کرد:

پذیرش روزانه 150 تا 170 متوفی در بهشت‌زهرا(س)

سعید خال، مدیر عامل بهشت زهرا، با اشاره به آمار متوفیان پذیرش شده در بهشت زهرا (س) گفت: تا این لحظه یک میلیون و 673 هزار و 952 متوفی در بهشت زهرای تهران پذیرش شده است و در مجموع روزانه 150 تا 170 متوفی در این مکان پذیرش می‌شود.

پذیرش روزانه 150 تا 170 متوفی در بهشت‌زهرا(س)
کد خبر: 371580
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۴:۴۵:۲۲

اعتمادآنلاین| سعید خال، مدیر عامل بهشت زهرا در مراسم یلدای 98 که به یاد شهیدان ایران اسلامی در بهشت زهرای تهران برگزار شد، ضمن‌ خوش آمدگویی به سخنگوی دولت گفت: ایشان توجه ویژه‌ای به زحمتکشان و کارگران بهشت زهرا دارند و امروز در میان کارمندان اینجا شب یلدای خود را گرامی داشتند.

وی ادامه داد: بهشت‌زهرا مدفن 30 هزار شهید، 4هزار شهید گمنام، 220 شهید مدافع حرم و 2500 نفر از مشاهیر کشور است.

خال ادامه داد: سازمان بهشت زهرا یک سازمان خاص است که از سال 1349 تا به امروز، در تمامی روزهای سال، بدون توقف کار می‌کند.

وی با اشاره به آمار متوفیان پذیرش شده در بهشت زهرا گفت: تا این لحظه یک میلیون و 673 هزار و 952 متوفی در بهشت زهرای تهران پذیرش شده است.‌ در مجموع روزانه 150 تا 170 متوفی در این مکان پذیرش می‌شود.

خال ادامه داد: در سال 97، ناوگان حمل متوفی شهری 5 میلیون کیلومتر و ناوگان برون شهری 9 میلیون کیلومتر جابجایی حمل متوفی داشته است. قابل ذکر است که سالانه 60 هزار متوفی در این مکان پذیرش می‌شود.

او تصریح کرد: این سازمان برای لحظه‌ای تعطیل نشده است و سرانه توقف متوفی در این سازمان کاهش یافته است، همچنین طرح مباشر در این مجموعه انجام می‌شود که به صورت رایگان تسهیلگری اقدامات متوفی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه حداقل 25 اقدام هماهنگی برای دفن یک متوفی در بهشت زهرا باید انجام شود، ادامه داد: این فعالیت‌ها بدون هیچگونه وقفه ای در حال انجام است و قضاوت این سازمان با مردم است و باید از مردم رضایت مندی آن را پرسید.

خال با اشاره به سختی کار کارمندان این مجموعه گفت: کارمندان و کارگران بهشت زهرا ایثارگران گمنام هستند. با عنایت آقای ربیعی در زمانی که در وزارت تعاون حضور داشتند کمک های بسیار خوبی از سمت ایشان انجام شد، اما انتظار داریم کمک و عنایت به آنها بیشتر شود چرا که تلاش کریدم فرهنگ جدیدی خلق کنیم و کار تطهیر کننده و سختی کارش را به جامعه بشناسیم و این دید در دو سال گذشته تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در طی دو سال گذشته درخصوص مرگ اندیشی، مرگ آگاهی و مرگ باوری بسیار کار کردیم، چرا که فکر به مرگ باعث می‌شود اخلاقی و انسانی زندگی کنیم‌.

او تصریح کرد: درخصوص تامین زمین های بهشت زهرا، همه اقدامات آن انجام شده و مراحل پایانی آن مانده است و امیدواریم با توجه ویژه دولت این زمین ها هرچه زودتر برای بهشت زهرا تامین گردد.‌

در ادامه با حضور ربیعی، سخنگوی دولت و خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از چهره های برتر سازمان بهشت زهرا تجلیل شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها