اینترنت در «هند» به خاطر ادامه اعتراضات قطع شد

دولت هند که قبلاً دسترسی به اینترنت را در منطقه کشمیر به علت اعتراض‌های مردمی ناممکن کرده بود، به دنبال شکل‌گیری اعتراض‌های جدید در دهلی نو، اینترنت بخش‌هایی از این شهر را قطع کرد.

اینترنت در «هند» به خاطر ادامه اعتراضات قطع شد
کد خبر: 371583
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۴:۵۱:۵۲

اعتمادآنلاین| ناآرامی‌های روز پنجشنبه در «دهلی نو» پایتخت هند در اعتراض به تصویب قانونی برای تسهیل اعطای تابعیت به مهاجران غیرقانونی غیرمسلمان و رویه تبعیض‌آمیز دولت هند در این زمینه بر علیه مسلمانان رخ داده است.

دولت هند در واکنش به این اعتراض‌ها به اپراتورهای تلفن همراه دستور داد تا دسترسی به خدمات اینترنت و پیامک را در بخشی‌هایی از دهلی نو که شاهد اعتراضات گسترده است، مسدود کنند.

قطع اینترنت و خدمات پیامک توسط اپراتورهای وودافون هند و بهاری ایرتل از صبح روز پنج شنبه به وقت محلی آغاز شد و تا عصر همان روز ادامه یافت.

منابع خبری محلی می‌گویند شدت اعتراض‌ها در بخشی از دهلی نو تا بدان حد بوده که اپراتورهای تلفن همراه حتی ارتباطات صوتی را نیز از طریق تلفن‌های همراه ناممکن کرده‌اند. دولت هند علت این اقدام را بهره گیری معترضان از شبکه‌های اجتماعی برای هماهنگی اقدامات خود دانسته است. اینستاگرام و تیک تاک از جمله شبکه‌های اجتماعی محبوب در هند در میان جوانان هستند.

این اقدام دولت هند با انتقاد بسیاری از وکلا، سیاستمداران، سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و نیز سازمان‌های غیردولتی حقوق مسلمانان در هند مواجه شده است. این گروه‌ها عملکرد دولت هند در این زمینه را علیه آزادی‌های مصرح در قانون اساسی این کشور دانسته‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها