کد خبر: 371640
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۸:۳۲:۵۳
| |

یک کارشناس امور بانکی:

طرح بانکداری ایرادات اساسی دارد/ راه‌اندازی بانک توسعه نقدینگی را افزایش می‌دهد

رییس سابق پژوهشکده پولی و بانکی گفت: به دنبال ایجاد یک بانک توسعه هستند در حالی که ما پیش از این بانک‌های زیادی مانند توسعه کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات و تعاون داشته‌ایم، بنابراین ضرورتی برای ایجاد این بانک وجود ندارد و البته کار خاصی هم نمی‌تواند انجام دهد.

طرح بانکداری ایرادات اساسی دارد/ راه‌اندازی بانک توسعه نقدینگی را افزایش می‌دهد
کد خبر: 371640
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۸:۳۲:۵۳

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز 26 آذرماه، کلیات طرح بانکداری اسلامی را با 132 رای موافق، 44 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر تصویب کردند.

احمد مجتهد در مورد طرح بانکداری اسلامی گفت: این طرح نواقص و ایرادات جدی دارد و گویا مجلسی‌ها در نظر دارند بیش از 200 ماده آن را در مدت کوتاه تصویب کنند که این می‌تواند برای اقتصاد باشد. البته پیش از این طرح‌های مشابه توسط دولت و بانک مرکزی در قالب دو قانون جداگانه قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی تهیه شده بود که اتفاقا بحث‌های زیادی روی آنها انجام شده و جنبه‌های مختلف اصلاحاتی که قرار بود در راستای بانکداری بدون ربا باشد را در نظر گرفته بودند.

وی ادامه داد: اما الان قانون بانک مرکزی و قانون پولی و بانکی را در هم آمیخته‌اند و همچنین به دنبال ایجاد یک بانک توسعه هستند در حالی که ما پیش از این بانک‌های زیادی مانند توسعه کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات و تعاون داشته‌ایم بنابراین ضرورتی برای ایجاد این بانک وجود ندارد و البته کار خاصی هم نمی‌تواند انجام دهد.

این کارشناس بانکی تصریح کرد. بنابراین این قانون نیازمند یک اصلاحات جدی و اساسی است به طوری که گاها قدرت بانک مرکزی را تضعیف می‌کند و به همین دلیل هم مورد قبول بانک مرکزی نیست یا بانک توسعه جمهوری اسلامی که منابع آن از طریق بانک مرکزی تامین می‌شود، می‌تواند موجب افزایش نقدینگی در جامعه شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها