رای الیوم: آیا «پلوسی» توانایی انتقام گرفتن از ترامپ در زمان مناسب را دارد؟

مشکل ترامپ آن است که تصور می‌کند نانسی پلوسی، مانند سران کشورهای عربی است که از تهدیدات او می‌ترسند و تنها با یک تهدید، میلیاردها دلار آنها را به یغما می‌برد؛ این زن، که عنوان زن آهنین را گرفته است، از نفسی طولانی و توانایی‌های غیرعادی برای فروخوردن خشم خود و گرفتن انتقام در زمان مناسب برخوردار است.

رای الیوم: آیا «پلوسی» توانایی انتقام گرفتن از ترامپ در زمان مناسب را دارد؟
کد خبر: 371649
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رای الیوم نوشت: رأی تاریخی نمایندگان مجلس آمریکا و دادن چراغ سبز به شروع استیضاح دونالد ترامپ، صرف‌نظر از نتایج آن، عملا بدین معناست که شخصی فاسد و ناقض قانون، در ایالات متحده حکومت می‌کند و اکنون، زمان پاسخ دادن او در برابر عدالت است.

در ادامه این مطلب آمده است: نمایندگان مجلسی که دموکرات‌ها بر آن سیطره دارند، با دلایل مستند ثابت کردند که ترامپ ضمن چانه‌زنی با دولت اوکراین برای تحقیق در مورد جو بایدن و پسر او به اتهام فساد تجاری، تمام قوانین را نقض کرده است.

ترامپ، سومین رئیس‌جمهور در تاریخ امریکاست که به دلیل سوء‌استفاده از اختیاراتش و استفاده از آن در جهت تحقق منافع شخصی خود، مورد استیضاح قرار می گیرد. اهمیت این رویداد از این جهت است که حدود ده ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهور آمریکا، انجام می شود.

چه بسا مجلس نمایندگان زمان کافی برای برکناری ترامپ و به دست آوردن یک سوم آراء موافق با آن، در سنا را نداشته باشند، به این دلیل که جمهوری خواهان بر سنا حاکم هستند؛ اما صرف اجرای استیضاح، قدرتمندترین سلاح کشتار سیاسی و قضایی محسوب می شود.

زمانی که ترامپِ مغرور از میلیونها دنبال کننده خود در توئیتر می خواهد برایش دعا کنند، این، فروپاشی روانی وی، پیش از سقوط سیاسی را نشان می‌دهد.

اما باید گفت دعا و نیایش به کار ترامپ نمی‌آید و هرگز او را از تنگنای سیاسی و اخلاقی که گرفتار آن است، نمی‌رهاند؛ آن هم در کشوری که نقض قانون اساسی اش را نمی پذیرد.

مشکل ترامپ آن است که تصور می‌کند نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمیندگان، مانند سران کشورهای عربی است، که از تهدیدات او می‌ترسند و تنها با یک تهدید، میلیاردها دلار آنها را به یغما می‌برد؛ این زن، که عنوان زن آهنین را گرفته است، از نفسی طولانی و توانایی‌های غیرعادی برای فروخوردن خشم خود و گرفتن انتقام در زمان مناسب برخوردار است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها