وزیر ارشاد از آثار هنرمندان معلول بازدید کرد/ «همام» فرصت مطالبه است

دبیر جشنواره ملی هنری «هُمام» معتقد است این رویداد فرصتی را برای شنیده شدن صدای مطالبه‌گر 11 درصد جمعیت معلول کشور فراهم می‌کند.

وزیر ارشاد از آثار هنرمندان معلول بازدید کرد/ «همام» فرصت مطالبه است
کد خبر: 371677
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۹:۲۱:۵۴

اعتمادآنلاین| نمایشگاه آثار راه‌یافته به اولین جشنواره ملی هنری «هُمام» شامل آثار هنری معلولان و هنرمندان توان‌یاب سراسر کشور از روز سه‌شنبه 26 آذرماه در فرهنگستان هنر در حال برگزاری است و تا فردا دوشنبه دوم دی ماه میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری مهر هنر با همکاری سازمان بهزیستی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه را برگزار کرده است.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور عصر شنبه 30 آذرماه از این نمایشگاه بازدید کردند.

صالحی در حاشیه این بازدید، حضور در این نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آثار خلق شده توسط هنرمندانی که ناتوانی جسمی دارند اما توانایی روحی آن‌ها ناتوانی جسمی‌شان را پوشش می‌دهد، انسان را منقلب می‌کند، به طوری که ما می‌توانیم همت آن‌ها را الگو قرار دهیم.

کریم پاشازاده دبیر جشنواره «همام» با بیان اینکه 160 اثر از 160 هنرمند توان‌یاب به نمایش درآمده است، درباره اهداف این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به منظور ارتقای سطح فعالیت‌های هنری معلولان، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در معلولان و الگوسازی و افزایش حس امید و تلاش خودباوری آن‌ها، هم‌افزایی، مشارکت و ارتباط مؤثر میان سمن‌ها، بخش خصوصی و مراکز دولتی، شناسایی و استعدادیابی هنرمندان توان‌یاب، ایجاد بستری برای عرضه و فروش آثار معلولان کشور، ایجاد فرصت‌های برابر و نمایش اثربخشی معلولان توانمند در توسعه جامعه برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه عوائد فروش به هنرمندان می‌رسد، بیان کرد: آثار نمایشگاه 100 درصد به سود هنرمندان فروخته شده است. قیمت‌گذاری آثار نیز توسط هنرمندان انجام شده و ما فقط به آن‌ها مشورت دادیم.

پاشازاده تاکید کرد: جشنواره همام فرصتی را برای شنیده شدن صدای مطالبه‌گر 11 درصد جمعیت معلول کشور فراهم می‌کند.

آثار حاضر در اولین نمایشگاه جشنواره «همام» پس از شناسایی هزار و 150 هنرمند معلول در کشور و انتخاب 800 اثر برای داوری انتخاب شدند که پس از داوری اولیه، 159 اثر حائز حضور در نمایشگاه و رقابت نهایی شدند و برگزیدگان این جشنواره روز دوم دی ماه معرفی خواهند شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها