محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش:

تحول اساسی در محتوا و روش‌های آموزشی ضروری است

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌و پرورش گفت: تحولات اساسی در محتوا و روش‌های آموزشی، روش‌های سنجش و ارزیابی تلاش‌ها، معلمان، مدیران و مربیان ضروری است.

تحول اساسی در محتوا و روش‌های آموزشی ضروری است
کد خبر: 371679
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۹:۲۲:۴۵

اعتمادآنلاین| محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌و پرورش در سیزدهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزارشد، گفت: با تمام وجود اعلام نیاز می‌کنم. همه ما باید برای این رسالت و مسئولیت خطیری که به ما سپرده‌اند به یاری یکدیگر بشتابیم. هدف مشترک ما تربیت نسل مومن است.

وی افزود: تربیت نسلی که می‌تواند مسئولیت‌های خود را به خوبی ایفا کند، روی پا خود بایستد و از ارزش‌ها و باورهای خود حمایت کند. در شرایط سخت به کشور خود یاری برساند. این ماموریت مشترک همه ما است.

وزیر آموزش‌و پرورش ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم تا اهدافمان محقق شود. ما در تربیت دینی نیازمند کارهای عمیق و اساسی هستیم. در سند تحول بنیادین مامور هستیم نظام آموزش‌و پرورش را به نظام تربیت متحول کنیم. در همین راستا اسناد و معارفی تولید شده و بزرگانی دخیل بودند تا چنین ذخایر ارزشمندی فراهم شود.

حاجی‌میرزایی عنوان کرد: با برخورداری از شنیدن، دیدن و ادراکات است که انسان یادگیری و تمدن را آغاز کرد، فرهنگ شکل گرفت و تمایز انسان‌ها از یکدیگر به وجودآمد. آن‌چه آدم را به مرتبه پایین‌تر از حیوانات سوق می‌دهد، از کار افتادن این ظرفیت‌های اساسی است.

وزیر آموزش‌وپروش تاکید کرد: 15 میلیون دانش‌آموز در مدارس هستند که هر هفته 20 تا 24 ساعت از گوش و چشم آن‌ها در اختیار ماست و ما می‌توانیم ادراک آن‌ها را سازمان دهیم. ما برای این عرصه خطیر و پهناور چه آماده کرده‌ایم و چقدر می‌توانیم قابلیت ممتاز را به نحو موثر و مطلوب مورد عمل قرار دهیم؟

حاجی‌میرزایی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های این نشست این است که مجموعه تلاش و فعالیت خود را بازنگری کند و ببینید تا چه اندازه در راستای این هدف بزرگ گام برداشته‌است. تحقق سند بنیادین درآغاز راه خود در سخت‌ترین شرایط قرار دارد، زیرا واقعیت‌ها و شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی امروز را در زمان تدوین مدنظر قرار نداده و حالا می‌خواهد در بستری جریان یابد که آهنگ، جهت و مسیر دیگری دارد. برای سامان دادن موثر باید با تمام وجود به میدان بیاییم تا مورد سرزنش قرار نگیریم.

وی تصریح کرد: امروز به روش‌هایی نیازداریم که این قابلیت ممتاز را جهت بدهد و یاد بگیریم چطور نسل نو را برای آینده‌ای با شکوه‌تر آماده کنیم. تعالی بخشیدن به اخلاق نسل آینده و به جریان انداختن آن در جان و روح نسل نو از کارهایی است که در سند به آن اشاره شده است.

حاجی میرزایی گفت: تحولات اساسی در محتوا و روش‌های آموزشی، روش‌های سنجش و ارزیابی تلاش‌ها، معلمان، مدیران و مربیان ضروری است. از نقطه‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم با جایی که باید باشیم فاصله عمیقی وجود دارد. به هماهنگی نظام‌مند و گفتگوهای عمیق‌تر بین تلاش‌گران تعلیم و تربیت نیاز داریم. من به شدت نشانه‌هایی از ارزشیابی‌های عمیق را در مجموعه فعالیت‌های کشور کم‌رنگ دیده‌ام و شاید علت بسیاری از تنگناهای موجود همین امر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها