کد خبر: 371750
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۰:۴۱:۳۸
| |

ادامه اعتراضات در لبنان با وجود انتخاب نخست‌وزیر:

حامیان «حریری» امروز به خیابان‌‌ها می‌آیند

با وجود انتخاب نخست‌وزیر جدید لبنان، گروه‌هایی از معترضان حامی سعد حریری همچنان در خیابان‌ها هستند و با انتشار فراخوانی از شهروندان این کشور دعوت کرده‌اند در تظاهرات امروز (یکشنبه) برای ایجاد دولت اصلاحات سیاسی-اقتصادی شرکت کنند.

حامیان «حریری» امروز به خیابان‌‌ها می‌آیند
کد خبر: 371750
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۰:۴۱:۳۸

اعتمادآنلاین| در بیانیه یکی از این گروه‌ها موسوم به «لحقی» آمده است: باید ساعت چهار بعدازظهر یکشنبه 22 دسامبر به میدان «ریاض الصلح» در بیروت و سایر میدان‌های «انقلاب» در مناطق مختلف برویم تا با سیاست‌های دیکته‌ای ساختار اقتصادی-سیاسی حاکم، اتحاد گروه‌سالاری حاکم، بانک‌ها و بزرگترین احتکارکنندگانی که کشور را به مرز فروپاشی رساندند، مقابله کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: باید برای دولتی که با ساختار فاسد و ناتوان ارتباطی نداشته، شهامت آزاد گذاشتن دستگاه قضایی و آزاد کردن آن از کنترل حاکمان طوایفی، حذف اداره‌ها و شوراهای موازی دولت و تمامی سرچشمه‌های اسراف، دزدی و فساد، مصادره دارایی‌های سارقان بیت‌المال، بازگرداندن اموال به سرقت رفته، محاکمه مجرمان و پایان دادن به کنترل بانک‌های خصوصی بر زندگی مردم را داشته باشد، به خیابان‌ها بیاییم.

همچنین در این بیانیه درباره انتخاب «حسان دیاب» به عنوان نخست وزیر جدید لبنان آمده است: باید برای تشکیل دولت با ریاست فردی قادر به مقابله با ساختار حاکمیتی موجود که تسلیم سیاست‌های دیکته شده آن نشود و بتواند با بزرگترین بحران اقتصادی 30 سال اخیر مقابله کرده و آن را مدیریت کند، تظاهرات برگزار شود.

در بیانیه یاد شده آمده است: ساختار حاکم با سرکوب امنیتی، ترفندهای اطلاعاتی و آزاد گذاشتن دست ساختارهای سیاسی شکست خورده، با مبارزه‌ها و فداکاری‌های جوانان و فقرا در طول 66 روز گذشته مقابله کرده و اهمیتی به درخواست‌ها برای برکناری و فریادهای مردم در فقیرترین نقاط لبنان نمی‌دهد.

در ادامه بیانیه مذکور تاکید شده است: این ساختار زمانی که صدای صدها و صدها هزار زن و مرد لبنانی خواستار برکناری دولت را نادیده گرفت، مشروعیتی را که به زور در انتخابات کسب کرده بود، از دست داد.

معترضان لبنانی خواستار معرفی چهره مستقلی هستند که مسئولیت تشکیل کابینه‌ای فن‌سالار (تکنوکرات) را به دست گرفته و این کابینه طبق قانون به دور از هرگونه سهمیه‌بندی طایفه‌ای و سیاسی ناظر بر برگزاری انتخابات زودهنگام بوده و تمامی چهره‌های مهم فساد در ساختار سیاسی لبنان را محاکمه کرده و اموال به سرقت رفته را بازگرداند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها