کد خبر: 371785
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بیکاری و مشکلات معیشتی 2 ابرچالش پیش روی مجلس آینده است/ ازهم‌گسیختگی تصمیمات اقتصادی دولت مهم‌ترین مشکل مجلس دهم بود/ نابسامانی ارزی و بی‌برنامگی تیم اقتصادی دولت، کشور را با رکود مواجه کرد

یحیی کمالی‌پور، نماینده مردم عنبرآباد در مجلس، با تاکید بر اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: از جمله ابرچالش‌های پیش روی مجلس آینده از بین بردن موانع و مشکلات معیشتی مردم و رفع بیکاری است. مجلس فعلی با توجه به مشکلات مختلف در این حوزه نتوانست کاری انجام دهد و در صورت رفع ازهم‌گسیختگی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دولت، می‌توان به مجلس آینده امیدوار بود.

بیکاری و مشکلات معیشتی 2 ابرچالش پیش روی مجلس آینده است/ ازهم‌گسیختگی تصمیمات اقتصادی دولت مهم‌ترین مشکل مجلس دهم بود/ نابسامانی ارزی و بی‌برنامگی تیم اقتصادی دولت، کشور را با رکود مواجه کرد
کد خبر: 371785
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یحیی کمالی‌پور، نماینده مردم عنبرآباد در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده گفت: چالش مجلس فعلی و مجلس آینده یکی معیشت و دیگری اشتغال مردم است که اگر هر مجلسی بتواند این چالش‌ها را رفع کند کارنامه موفقی دارد، در غیر این صورت باز تکرار مکررات خواهد بود.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم را اولویت جدی جامعه دانست و اظهار کرد: مشکلات کشور زیاد است، ولی تا کشوری اقتصاد پایدار و امید به آینده و اشتغال و اقتصادی مناسب نداشته باشد، سیاست بی‌معنا می‌شود و فرهنگ در آن کشور نمی‌تواند متبلور شود.

کمالی‌پور توضیح داد: در چنین جامعه‌ای اجتماع به نحو صحیح شکل نمی‌گیرد، بنیان خانواده تشکیل نمی‌شود و در سایه اقتصاد و اشتغال است که جامعه شکل می‌گیرد. بنابراین چه این مجلس و چه مجلس آینده اگر بتواند به این 2 موضوع پاسخ مثبت بدهد، می‌تواند پرونده قابل قبول و موفقی از خود به جا بگذارد.

در مجلس با مشکلات و دغدغه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف مواجه بودیم

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ این سوال که چرا مجلس دهم نتوانست این دغدغه را کاهش دهد گفت: در این مجلس با مشکلات و دغدغه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف مواجه بودیم. ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت منجر به تغییر و تعویض چندباره این تیم شد ولی در نهایت کارآمدی لازم را پیدا نکرد.

او همچنین عدم اجرایی شدن برجام و در نهایت شوک بزرگی که به جامعه وارد شد را عامل دیگر این نابسامانی اقتصادی و ناتوانی مجلس در کاهش این چالش‌ها قلمداد کرد.

کمالی‌پور تصریح کرد: نابسامانی ارزی سال گذشته فشار زیادی به کشور آورد و همه این موارد در کنار بی‌برنامگی تیم اقتصادی دولت دست به دست هم دادند تا کشور را در این موارد با رکودی جدی مواجه کند.

نماینده مردم عنبرآباد در خانه ملت تاکید کرد: از بعد نظارتی، مجلس اقداماتی مثل طرح سوال و استیضاح وزرا و تیم اقتصادی دولت را انجام داد، اما نتوانست ظرفیت‌های لازم را ایجاد کند. در عین حال هر زمان که خواستند کاری تاثیرگذار انجام دهند، اتفاقی افتاد و مجلس را با چالش‌های جدی‌تری مواجه کرد.

می‌توانیم به حل مشکلات کشور امیدوار باشیم

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین نظر خود را در پاسخ اینکه آیا در مجلس آینده شرایط بهبود خواهد یافت گفت: یک سال و نیم بعد از تشکیل مجلس جدید، تغییر دولت را پیش رو خواهیم داشت که اگر بسترها تغییر کند و شرایط طوری رقم بخورد که ازهم‌گسیختگی در تصمیم‌گیری‌ها از بین برود، می‌توانیم به حل مشکلات کشور امیدوار باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها