نایب قهرمان المپیک:

دلیل شورای شهر برای تغییر نام خیابان تختی قانع‌کننده نیست

علیرضا رضایی می‌گوید دلیل شورای شهر تهران برای تغییر نام خیابان تختی قشنگ و قانع کننده نیست و بهتر است شان و منزلت نماد ورزش ایران را حفظ کنند.

دلیل شورای شهر برای تغییر نام خیابان تختی قانع‌کننده نیست
کد خبر: 371858
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۳:۳۶:۱۴

اعتمادآنلاین| علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک و دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان درباره دلیل شورای شهر تهران برای تغییر نام خیابان تختی، در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: اینکه بگوییم معابر زیادی به نام جهان پهلوان تختی وجود دارد و به همین خاطر بخواهیم نام خیابانی که به اسم او است را تغییر دهیم، دلیل قانع کننده ای نیست. معابر متعددی به نام افراد شاخص زیادی وجود دارد اما آیا نام آن معابر را هم تغییر داده اند؟ زیاد بودن نام معابر در تمامی شهرها به نام جهان پهلوان تختی، جایگاه والای او را نزد جامعه نشان می دهد و ما باید این الگو را برای جوانان و ورزشکاران خود حفظ کنیم.

نایب رئیس سابق فدراسیون کشتی ادامه داد: جهان پهلوان تختی برند ورزش ایران در داخل و حتی در جهان است و هرجایی بخواهیم مثالی از جوانمردی و مروت بزنیم نام تختی را بر زبان می آوریم. دلیل این که معابر زیادی به نام تختی وجود دارد این است که او اسطوره و الگوی ورزش و سمبل جوانمردی است اما دلیلی که شورای شهر آورده، مثل این می ماند که بگوییم در شهرستانهای زیادی هم مکانهای مختلفی به نام تختی است، پس نام آنها را هم تغییر دهیم. ضمن اینکه ادبیاتی که رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در مورد تختی داشته، چندان زیبنده نیست و اینکه گفته می شود آن خانه را محمدرضای پهلوی به او داده است، صحت ندارد بلکه تا آنجایی که اطلاع دارم خودش آن خانه را خریده بود. جهان پهلوان تختی نزد جامعه اعتبار و منزلت خاصی دارد بنابراین مسئولان نیز باید این شان و منزلت را حفظ کنند.

نایب قهرمان المپیک آتن همچنین گفت:‌جهان پهلوان تختی منزلش در آن خیابان بوده و مردم منطقه، آن خیابان و محله را به اسم تختی می شناسند اما با این اقدام شورای شهر، مردم محله نیز سردرگم می شوند. استاد شهناز از مفاخر هنری کشور است و قطعا جا دارد، مکانی به نام ایشان نامگذاری شود اما نه اینکه نام خیابان تختی را تغییر دهند. قطعا مکانهای دیگری وجود دارد که نام استاد شهناز می تواند زینت بخش آن باشد. فکر می کنم این جابجایی و تغییر نام نیاز به خرد بیشتری داشت و امیدوارم مسئولان شورای شهر در تصمیم خود تجدید نظر کنند چرا که اقدام آنها قانع کننده نیست و این کار واکنش قهرمانان را در پی داشته است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها