کد خبر: 371859
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۳:۳۸:۲۱
| |

عوارض استرس مزمن بر بدن چیست؟

محققان دریافتند کمردرد علامت هشداردهنده اولیه برای افرادی است که استرس دارند.

عوارض استرس مزمن بر بدن چیست؟
کد خبر: 371859
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۳:۳۸:۲۱

اعتمادآنلاین| آیا تا به حال به این موضوع دقت کردید که با استرس، درد گردن، پشت یا شانه را نیز تجربه می‌کنید. این موضوع به این دلیل است که استرس می‌تواند به عنوان درد جسمی در بدن ظاهر شود و به خودی خود، عاملی مهمی در مشکلات اسکلتی عضلانی افراد است.

هنگامی که افراد استرس دارند، بدن آنان به طور طبیعی، هورمون‌های خاصی(کورتیزول و آدرنالین) آزاد می‌کند تا برای انجام یک واکنش جسمی آماده باشد.

کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته شده و بر عملکردهای مختلف بدن تاثیر دارد.

کورتیزول، نقش‌های مختلفی از جمله کاهش التهاب، تخفیف واکنش‌های ایمنی، تاثیر بر متابولیسم و افزایش قندخون در بدن دارد.

آدرنالین باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راه‌های هوایی شده و در واکنش جنگ و گریز سیستم عصبی سمپاتیک مؤثر است. این هورمون در مواقعی که فرد هیجان بالا را تجربه می‌کند در بدن ترشح می‌شود.

هورمون آدرنالین منجر به افزایش ضربان قلب و خونرسانی شده و برای فرار از منبع استرس، عضلات اطراف ستون فقرات را متشنج می‌کند.

افزایش این هورمون‌ها در دوره‌های طولانی مدت برای بدن مفید نیست و منجر به علائم جسمی مانند فشارعضله یا درد می‌شود.

فکرکردن یا گفت‌وگو درباره یک رویداد استرس‌زا منجر به فشار در عضلات کمر بیماران مبتلا به کمردرد مزمن می‌شود.

نتایج بررسی محققان نشان داد که افراد با مشکلات اسکلتی عضلانی ضعیف، بیشتر در معرض خطر مشکلات روانی هستند و افراد با مشکلات سلامت روان هم بیشتر احتمال ابتلا به مشکلات اسکلتی‌عضلانی را دارند.

ارتباط بین بدن و مغز نیاز به یک رویکرد جامع دارد. به همین دلیل، برای سلامتی کارکنان، مهم است که در جستجوی مشکلات روحی و روانی آنان بود.

استرس، اضطراب و افسردگی مشکل بزرگی برای کارفرمایان است و بر اساس آمارها در سال 2017، افراد 14.3 میلیون روز کاری را به دلیل موارد ذکرشده بالا از دست دادند.

عوامل استرس‌زا در محیط کار و تاثیر آنها ممکن است همیشه آشکار نباشد به همین دلیل، فهم و درک برای شناسایی و رفع عوامل استرس‌زا در محیط‌ کار بسیار مهم است. کارفرمایانی که بتوانند روش‌های کار و مدیریت را متناسب با نیازهای مختلف کارمندان تطبیق دهند، نیروهای شادتر و سالم‌تری خواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها