کد خبر: 371882
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۴:۲۸:۱۵
| |

ردی از «بنکسی» در بیت‌لحم

صحنه تولد عیسی مسیح (ع) اثر دست بنکسی هنرمند مرموز انگلیسی روی دیوار هتلی در بیت‌لحم که او مالک آن است، نقش بست.

ردی از «بنکسی» در بیت‌لحم
کد خبر: 371882
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۴:۲۸:۱۵

اعتمادآنلاین| این اثر هنری تحت عنوان زخم بیت‌لحم، آخوری را نشان می‌دهد که مسیح نوزاد در گهواره‌ای در آن قرار دارد و حفره‌ای ایجاد شده از یک گلوله در قسمت بالای تصویر مشخص است.

این هنرمند به بیان رویدادهای سیاسی در آثارش معروف است و قبلا نیز آثاری از خود در قلمروهای فلسطینی برجا گذاشته است.

گفته می‌شود که او پیش از این مخفیانه وارد نوار غزه شده و در این منطقه هم چهار نقاشی دیواری خلق کرده است. رسانه‌های غربی در گزارشی در این خصوص نوشتند: مراسم سنتی کریسمس هفته آینده در کلیسایی در بیت لحم برگزار می‌شود که مسیحیان معتقدند مسیح آنجا متولد شده است.

بنکسی در سال 2007 آثاری هنری در بیت لحم ترسیم کرد، از جمله تصویر دختربچه‌ای که یک نظامی صهیونیست را در حالی که رو به دیوار ایستاده است، بازرسی بدنی می‌کند.

هنر

او در سال 2005 نیز 9 تصویر در مکان های متفاوتی از سرزمین های اشغالی به وجود آورد. ترسیم نرده بانی روی دیوار، دخترکی که با بادکنک ها به هوا می‌رود و پنجره‌ای رو به چشم انداز کوهستانی آرام از دیگر آثار بنکسی در فلسطین اشغالی است.

همچون دیگر نقاط جهان، آثار بنکسی در سرزمین‌های اشغالی به جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

این اولین هدیه کریسمس بنکسی در سال جاری به هنردوستان نیست. او پیشتر در ماه جاری صحنه دیگری از کریسمس خلق کرد تا محنت کارتن خواب های انگلیس را به نمایش کشد.

این هنرمند ناشناس خیابانی انگلیس قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام، از نقاشی دیواری خود در شهر بیرمنگهام با موضوع بی‌خانمانی در بریتانیا رونمایی کرد.

نقاشی دیواری بنکسی و ویدئوی ضمیمه شده به آن، منعکس کننده این حقیقت بود که بی خانمانی در بریتانیا به سطح بالایی رسیده است.

در این طرح، دو گوزن جادویی در حالی به تصویر کشیده شده که به نیمکت یک فرد بی خانمان متصل شده اند و او را برای پروازی در دل شب زمستانی آماده می کنند.

هویت بنکسی به عنوان فعال سیاسی بر آثار هنری او تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، بنکسی در سال 2017، به شهروندان بریستول در ازای رای علیه نامزدهای حزب محافظه کار در انتخابات، وعده تحویل گرفتن پرینت های رایگان نقاشی هایش را داد. این پیشنهاد بلافاصله با مخالفت مقام های مربوطه مواجه شد.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های به تصویر درآمده است.

او هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال 2015 پرتره استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.


آثار این هنرمند در سال 1993 به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال 2001 هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود. او در سال 2014 جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به وبی را از آن خود کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها