کد خبر: 371905
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۵:۵۱:۴۲
| |

تصاویر ماهواره‌ای فاش کردند:

کره‌شمالی در حال توسعه تاسیسات موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند، کره‌شمالی تاسیسات مرتبط با تولید موشک دوربرد قاره‌پیما را گسترش داده است. این مضاف بر یک سازه جدید است.

کره‌شمالی در حال توسعه تاسیسات موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است
کد خبر: 371905
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۵:۵۱:۴۲

اعتمادآنلاین| این موضوع نگرانی‌ها مبنی بر اینکه این کشور منزوی آزمایش‌های موشک‌هایی که می‌توانند به آمریکا برسند را برانگیخته است.

جفری لویس، مدیر برنامه عدم اشاعه شرق آسیا در موسسه مطالعات بین‌الملل میدلبری گفت، در تصاویر ماهواره‌ای Planet Labs دیده می‌شود که یک سازه موقت به سایتی که بازوی پرتابگر را در خود جای داده، اضافه شده است.

او ادامه داد: ما بر این باوریم که کره شمالی این سازه را برای استفاده از تاسیسات مربوط به تولید یا اصلاح پرتابگرهای موشک بالستیکی بین قاره‌ای می‌سازد.

این مقام مسؤول همچنین گفت: فعالیتی در تعدادی از این لوکیشن‌ها نشان می‌دهد که کره شمالی برای گسترش برنامه موشک بالستیک بین قاره‌ای خود در حال انجام اقداماتی زیر زمینی است که شامل سیستم‌ها، ساختمان‌ها و ظرفیت‌های بیشتر می‌شود.

پس از آنکه کره شمالی برای آمریکا یک ضرب الاجل تا آخر سال جاری میلادی برای مذاکرات اتمی وضع کرد، دولت واشنگتن را تهدید کرد که اگر به این ضرب الاجل پایبند نباشد، یک «هدیه کریسمسی» دریافت می‌کند.

دولت پیونگ یانگ همچنین یک آزمایش بسیار مهم در تاسیسات پرتاب ماهواره‌ای انجام داده و مساله خلع سلاح اتمی هم از روی میز مذاکره برداشته شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها