هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام»،‌ در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

صلاح مملکت خویش خسروان دانند/ عده‌ای هر کاری می‌‌خواهند انجام می‌دهند/ دولت ادعای اصلاح‌طلبی ندارد/ اصلاح‌طلبان در انتظار پاسخ هیات نظارت هستند/ تندروها اگر هم بخواهند، نمی‌توانند خسارت‌های زیادی برای دولت روحانی به بار آورند

هادی غفاری گفت: آقایان در حالی افراد را به بهانه عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنند‌ که کارنامه اشخاص مشخص است. به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند و عده‌ای هر کاری می‌‌خواهند انجام می‌دهند.

صلاح مملکت خویش خسروان دانند/ عده‌ای هر کاری می‌‌خواهند انجام می‌دهند/ دولت ادعای اصلاح‌طلبی ندارد/ اصلاح‌طلبان در انتظار پاسخ هیات نظارت هستند/ تندروها اگر هم بخواهند، نمی‌توانند خسارت‌های زیادی برای دولت روحانی به بار آورند
کد خبر: 371917
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- هادی غفاری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به رد صلاحیتش توسط هیات‌ اجرایی اظهار داشت: بنده را بر اساس بند 3 ماده 28 رد صلاحیت کرده‌اند که این یعنی منِ هادی غفاری به ولایت فقیه التزام ندارم. البته من با این موضوع کنار نیامده‌ام، به همین دلیل اعتراض کرده‌ام و طبق قانون می‌توانم به طور حضوری از خودم دفاع کنم.

کارنامه اشخاص مشخص است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: آقایان در حالی افراد را به بهانه عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنند‌ که کارنامه اشخاص مشخص است. به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند و عده‌ای هر کاری می‌‌خواهند انجام می‌دهند. این در شرایطی است که پیش از این بزرگان و دلسوزان به نظام هشدار داده بودند اگر روند تعیین صلاحیت‌ها اصلاح نشود، راضی کردن مردم برای مشارکت در انتخابات کار آسانی نیست.

چهره‌های تاثیرگذار اصلاح‌طلبان نتوانند در انتخابات شرکت کنند، وضعیت دشوار می‌شود

غفاری درباره واکنش احتمالی جریان اصلاحات به رد صلاحیت‌ها توضیح داد: اصلاح‌طلبان در انتظار پاسخ هیات نظارت هستند تا ببینند چه شرایطی پیش می‌آید. به هر حال اگر قرار باشد چهره‌های تاثیرگذار اصلاح‌طلبان نتوانند در انتخابات شرکت کنند، وضعیت این گروه دشوار می‌شود. به همین دلیل بزرگان اصلاحات باید بنشینند تا بتوانند با در نظر گرفتن آنچه پیش رویشان خواهد بود، درباره چگونگی حضور در انتخابات برنامه‌ریزی کنند.

دولت ادعای اصلاح‌طلبی ندارد

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با اشاره به قدرت گرفتن احتمالی تندروها در مجلس یازدهم تاکید کرد: اینکه مجلس در اختیار کسانی باشد که به رفتارهایی افراطی عادت دارند، می‌تواند به نظام و کشور ضرر زیادی برساند. اما صحیح نیست بگوییم همه چیز به هم می‌ریزد، چون هم دولت ادعای اصلاح‌طلبی ندارد و هم اینکه شروع به کار مجلس بعدی با سال آخر دولت همزمان خواهد شد. پس تندروها اگر هم بخواهند، نمی‌توانند خسارت‌های زیادی به بار آورند.

هادی غفاری در پایان سخنانش گفت: از شورای نگهبان می‌خواهم کسانی را رد صلاحیت‌ کنند که مثلاً پرونده‌ای در دستگاه قضایی داشته باشند. اینکه به راحتی برچسب عدم التزام به اسلام یا ولایت فقیه را به اشخاص بزنیم اصلاً و ابداً نمی‌تواند رفتاری اسلامی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها