ائتلاف البناء خواستار معرفی «قصی السهیل» به عنوان نخست‌وزیر عراق شد

ائتلاف البناء عراق به رهبری «هادی العامری» از رئیس‌جمهوری این کشور خواست نامزد این ائتلاف را را مأمور به تشکیل کابینه کند.

ائتلاف البناء خواستار معرفی «قصی السهیل» به عنوان نخست‌وزیر عراق شد
کد خبر: 371940
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۹:۲۰:۱۵

اعتمادآنلاین| ائتلاف البناء عراق از رئیس‌جمهوری این کشور خواست نامزد این ائتلاف را را مأمور به تشکیل کابینه کند.

این ائتلاف به رهبری «هادی العامری»، طی نامه‌ای به «برهم صالح»، رئیس جمهور جمهور عراق، اعلام کرد که رهبران فراکسیون‌های زیر مجموعه ائتلاف البناء، «قصی عبدالوهاب السهیل»، وزیر سابق آموزش عراق را به عنوان نامزد نخست‌وزیری را معرفی می‌کنند.

ائتلاف البناء با بیان اینکه این ائتلاف «فراکسیون اکثریت» را تشکیل می‌دهند، از برهم صالح خواست السهیل را مطابق ماده 76 قانون اساسی عراق مأمور تشکیل دولت کند.

«نوری المالکی»، رهبر ائتلاف دولت قانون، «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح، «فالح الفیاض»، ائتلاف العقد الوطنی، «محمد الحلبوسی»، ائتلاف القوی العراقیه نامه مذکور را امضا کرده‌اند.

فراکسیون اکثریت عراق در نامه‌ خود به رئیس جمهوری عراق، قصی السهیل را دارای تخصص و توانایی زیادی در مدیریت بوده و پاکدست است.

بر اساس ماده 76 قانون اساسی عراق، رئیس جمهور موظف است نامزد فراکسیون اکثریت در پارلمان این کشور را به عنوان گزینه نخست‌وزیری به پارلمان معرفی کند و نمایندگان پارلمان نیز موضع خود را در قبال انتخاب او به عنوان نخست‌وزیر اعلام کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها